V akých prípadoch sa na vašu linku obracajú ľudia?
Je to veľmi individuálne, máme na linke aj krízové hovory, keď volá žena zažívajúca násilie bezprostredne po alebo počas útoku, keď má možnosť sa niekam ukryť. Typicky však hovory prichádzajú, ak obeť nie je v priamom ohrození a má potrebu sa s niekým porozprávať o svojej situácii, vyhodnotiť si, čo zažíva, a má na to pokojnejšiu chvíľu.
Dve tretiny osôb, ktoré nám volajú, sú ženy, ktoré zažívajú násilie od svojich partnerov.
Ak je väčšina ľudí teraz cez sviatky doma, pribúda domáceho násilia aj hovorov na vašu linku?
Je to podobné ako počas pandémie. V čase, keď sú členovia rodiny spolu, počet telefonátov bezprostredne nerastie, zvyšuje sa až po tom, čo sa taká situácia skončí. Keď sa uvoľní lockdown, keď sa skončia sviatky a násilník sa vráti do práce.
Vtedy, keď je priestor volať a ohrozujúca osoba je mimo domu, prudko narastie počet hovorov na linku. Ľudia majú potrebu prebrať si, čo sa im stalo v období, keď boli s násilníkom zavretí doma.
Aký typ pomoci poskytujete?
Mantinely linky sú dané tým, že ide o dištančné poradenstvo poskytované prostredníctvom telefónu alebo e-mailom. Poradkyne nie sú v osobnom kontakte s klientkami, čo je obmedzenie a aj výhoda, pretože garantujeme anonymitu. Základným východiskom práce linky je, že poradkyne dôverujú všetkému, čo nám volajúce osoby hovoria. Linka poskytuje bezpečný priestor na vypočutie a rozhovor, aby si volajúca osoba mohla prehodnotiť svoju situáciu a porozmýšľať, aké cesty preč z násilia existujú a ktorá je pre ňu tá pravá.
Ak sa na vás obráti ni...
Zostáva vám 85% na dočítanie.