Poslanec Roman Michelko odmieta, že zvýšenie podielu reklamy vo verejnoprávnej televízii a rozhlase na päť percent ovplyvní ich charakter. Upozorňuje, že stále pôjde len o štvrtinu z objemu, ktoré môžu vysielať komerčné televízie. Uviedol to v rozprave k návrhu zákona o Slovenskej televízii a rozhlase (STVR), o ktorom Národná rada rokuje v prvom čítaní.
"Päť percent je šanca, aby diverzifikácia zdrojov pre verejnoprávne médiá bola podstatne väčšia," obhajoval Michelko navýšenie objemu inzercie. Odmieta, že by mali reklamy prerušovať filmy. Televízia by sa mohla podľa neho stať novou šťukou na reklamnom trhu. Uvedomuje si súčasné poddimenzované financovanie.
Generálny riaditeľ a členovia rady by podľa neho mali byť v súzvuku, podobne ako vláda a parlament. Pripisuje im podobnú legitimitu. "Navzájom sa majú kontrolovať, inšpirovať, posúvať to médium, diskutovať o charaktere verejnoprávneho vysielania a podobne. A to bude len vtedy možné, keď budú mať tie rady relevantné kompetencie," dodal.
Michelko, ktorý šéfuje parlamentnému kultúrnemu výboru, verí, že na čelo telerozhlasu príde niekto plný energie, s novými nápadmi a náplňou obsahu verejnoprávnosti, pričom bude televízia vyrábať vlastné programy. Vo svojom vystúpení pripomenul tiež zmeny, ktorými prechádzali verejnoprávne médiá v minulosti.
Poslanci Martin Šmilňák, Branislav Vančo aj ďalší opoziční poslanci namietali, že Michelko kritizoval praktiky meniace verejnoprávne médiá v minulosti, pričom ich súčasná vláda sama využíva.