Arthur Varga – marketing riaditeľ TIP travel, a. s. FOTO: HN/Peter Mayer
StoryEditor

Varga: Last minute sa vracajú. Vlani bol o cestovanie väčší záujem, než trh predpokladal, preto ich bolo málo

29.06.2024, 00:00

V rozhovore s marketingovým riaditeľom cestovnej kancelárie Tip Travel Arthurom Vargom sa okrem iného dočítate:

  • Drvivá väčšina zákazníkov v súčasnosti inú formu než all inclusive ani nepreferuje.
  • Pri prílišnej kalkulácii sa klientovi môže stať, že sa na dovolenku nedostane.
  • Osobitosť Slovákov oproti Európe – na dovolenku vyhľadávajú práve najteplejšie letné mesiace.
  • Na trhu fungujú cestovky, ktoré dlhodobo predávajú kapacity podnákladovo.
  • Natíska sa otázka, dokedy môžu byť takéto podniky rentabilné.
  • Aj Tip Travel má skúsenosť s podvodníckou firmou. Situáciu riešil s políciou.

Akciová spoločnosť Tip Travel je rodinnou firmou už tri desaťročia. Čo je pre ňu hitom tohto leta?

Jednoznačne Cyprus. Naši klienti oň prejavujú silný záujem. V tejto destinácii sa nám podarilo vyskladať vhodnú štruktúru hotelov, väčšinou ide o štvorhviezdičkové a päťhviezdičkové zariadenia. Po pandémii, samozrejme, registrujeme aj návrat Turecka, ľudia majú oň stále značný záujem. Zameriavame sa hlavne na letné zájazdy do Grécka, Talianska, Chorvátska, Španielska... prakticky všetky tie európske klasiky.

Aktuálne štatistické údaje ukazujú nárast záujmu o služby cestovných kancelárií a agentúr až o takmer 70 percent. Čísla tak dorovnávajú hodnoty predpandemických rokov. Kopíruje aj vaša cestovka celoslovenský trend?

Vnímame to totožne tak na celom trhu, ako aj v našich firmách. Pre nás bol vlaňajšok dokonca úspešnejší než rok 2019, teda posledný rok pred pandémiou. Týka sa to výnosov i počtov klientov. Predpokladáme, že túto sezónu vytiahneme ešte do vyšších čísel. Napríklad mám informácie z bratislavského letiska, že tento mesiac bol v medziročnom porovnaní historicky najsilnejším. Signalizuje to, že celé leto sa bude niesť v tomto duchu.

Vedeli by ste určiť vášho typického klienta? Manželský pár v strednom veku s deťmi?

Celkom ste trafili. Tvorí najväčšiu časť našej klientely, povedal by som rodinu s deťmi do 14 rokov. Naše hotely majú pre ne špeciálne zvýhodnené pravidlá. V niektorých môžeme ubytovať zdarma až dvoch maloletých vo veku do 12 rokov, niekde aj starších.

Takže otec, mama, dve deti, týždňový pobyt. Koľko takáto rodina u vás priemerne minie za zájazd?

Odhadom ...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-06-13 22:03:32 - Feat.: 1 - Title: Projektu národnej bratislavskej nemocnice v počte termínov dokončenia konkuruje len diaľnica do Košíc 02 - Modified: 2024-05-31 22:00:00 - Feat.: 1 - Title: Spoločná armáda Európskej únie: chiméra, budúcnosť alebo nutnosť? 03 - Modified: 2024-05-31 10:30:21 - Feat.: 1 - Title: Národnú kultúrnu pamiatku zachránil manželský pár. Stálo ich to nemalé peniaze (+fotogaléria) 04 - Modified: 2024-05-20 15:30:00 - Feat.: 1 - Title: Ako sa z Majského stal nemajetný dôchodca: Nakoniec ho potopil aj Mečiar, ale Trnka sa bál občianskej vojny
01 - Modified: 2024-11-12 22:07:54 - Feat.: - Title: Lídri sektora HORECA: Musíme na Slovensko prilákať viac zahraničných turistov. Napríklad z Číny či Škandinávie 02 - Modified: 2024-11-01 03:29:17 - Feat.: - Title: Rýchlovlaky cez Strednú Áziu aj zbližovanie Uzbekov a Kazachov so Západom. Ako Hodvábna cesta vstáva z popola? 03 - Modified: 2024-10-23 19:21:55 - Feat.: - Title: Slovensko budem mať prvýkrát v histórii fond na podporu cestovného ruchu. Smeruje doň 20 miliónov, tvrdí Danko 04 - Modified: 2024-10-23 11:58:26 - Feat.: - Title: Turizmus na Slovensku podporí nový príspevok na rozvoj cestovného ruchu 05 - Modified: 2024-10-25 12:53:08 - Feat.: - Title: Budúcnosť letov Bratislava - Košice: V hre je šesť alternatív, ktoré sa Rážovi núkajú, časť nedáva zmysel
menuLevel = 1, menuRoute = slovensko, menuAlias = slovensko, menuRouteLevel0 = slovensko, homepage = false
19. november 2024 10:12