Pri Jablonove nad Turňou došlo k zrážke dvoch rýchlikov, ktorá opäť otvorila otázky bezpečnosti na slovenských tratiach a tiež pracovných podmienok zamestnancov slovenských železníc. O tom, ako náročný je tento úsek a ako vplýva na systém nedostatok vodičov, hovorí pre Hospodárske noviny rušňovodič Štefan Danko, ktorý na trase Rožňava – Jablonov nad Turňou pravidelne jazdí.
Úsek, na ktorom došlo k zrážke, poznáte. Ako často jazdíte v úseku medzi Rožňavou a Jablonovom nad Turňou?
Pracujem v Prešove, ale chodievam aj na tento úsek, približne raz týždenne. Je to preto, lebo už v lete bol nedostatok zamestnancov v košickom depe, tak vznikla dohoda medzi vedúcim prevádzky v Prešove a vedúcim prevádzky v Košiciach, že naše pracovisko ten výkon aspoň cez pracovné dni prevezme, aby sme pomohli košickým zamestnancom, nech môžu čerpať dovolenky.
Ako by ste opísali tento úsek z hľadiska náročnosti pre vodiča?
Pre začiatočníka, ktorý má odjazdené povedzme dva-tri mesiace, je to veľmi náročná trať, pretože tam musí byť vodič veľmi ostražitý. Ak tam strávil zácvik, je to v poriadku, pretože úsek dobre pozná, ak tam jazdí prvýkrát, je to náročná trať.
Ide o úsek v kotline, kde bývajú husté hmly. Okrem toho tam trať kontinuálne stúpa od Turne nad Bodvou až po približne Sorošku. Na mieste, kde sa stala nehoda, ste teda už priam na vrchole kopca.
Ak by na tomto mieste bola odvratná koľaj, škody by neboli až také výrazné, pretože vlaky by sa čelne nestretli. Taká koľaj slúži na odvrátenie nebezpečenstva, je to bočná koľaj navyše, kde...
Zostáva vám 85% na dočítanie.
