06.06.2018, 00:00

Futbalový šampionát „oblečie“ Adidas

Na šampionáte v Rusku oblečie najviac – 12 tímov – nemecká spoločnosť. Jej biznis rival Nike o dva menej.

adidas
Zdroj: Reuters

Na posledných futbalových majstrovstvách sveta 2014 v Brazílii sa duel dvoch najväčších výrobcov športového oblečenia skončil prvýkrát v histórii triumfom americkej spoločnosti Nike. Tá obliekla na šampionáte v Južnej Amerike 10 reprezentačných výberov, kým konkurenčný Adidas o dva menej. Nemecký gigant pred blížiacimi sa MS v Rusku vracia úder a prinavrátil si pozíciu jednotky. Na podujatí, ktoré už o 10 dní odštartuje otváracím duelom Rusko proti Saudskej Arábii, bude nosiť dresy s troma pruhmi 12 národných tímov. Medzi najväčšie tromfy Adidasu patria už tradične výbery Nemecka, Argentíny či Španielska a sponzorujú aj domáce Rusko. „Pre obidve spoločnosti je futbalový šampionát obrovský biznis. Ale vo všeobecnosti platí, že pre Adidas je futbal dôležitejší ako pre Nike,“ povedal pre HN Roman Krajniak, expert na športový marketing.

Milióny za dresy
Pred štyrmi rokmi dosiahol Adidas rekordné tržby z predaja futbalových produktov – vyše 2,1 miliardy eur. A to najmä vďaka tomu, že sa Nemecko stalo po dlhých 24 rokoch majstrom sveta. V súčasnosti je to najlukratívnejší dres – Nemecký futbalový zväz dostáva od Adidasu ročne 58 miliónov eur. „Na druhej strane, pre Nike je jednotkou partnerstvo s Francúzskom, za ktoré platí 50 miliónov eur ročne,“ konštatuje Krajniak. Za suverénnym duom, ktoré oblečie na majstrovstvách sveta najviac výberov, nasleduje Puma, ktorá je partnerom štyroch národných f

Nenechajte sa obmedzovať

Tento článok je súčasťou exkluzívneho obsahu HN. Pokiaľ si ho chcete dočítať do konca, predplaťte si jeden z troch nasledujúcich balíkov

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.