Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
11.09.2018, 00:00

Hôr na Vuelte nikdy nie je dosť

Stúpania na cyklistickej Vuelte sú mýtické, každý rok nové, ale aj také, aké by francúzska Tour nikdy nepripustila.

Talian Elia Viviani (v popredí) z tímu Quick-Step sa teší z etapového víťazstva na tohtoročnej Vuelte.
Zdroj: TASR

Vuelta, dnes najkopcovitejšia zo všetkých cyklistických pretekov Grand Tour, nemala do roku 1975 na programe ani jeden horský dojazd. Až potom organizátori poslali pelotón prvýkrát na pyrenejský Formigal. Dvadsaťtri rokov po tom, čo sa v Alpe d'Huez uskutočnil prvý horský dojazd Tour. Ešte pred desiatimi rokmi si Patrick Lefevere, majiteľ stajne Quick-Step, povzdychol: „Koho baví pri Vuelte päť etáp za sebou v pampe?“ A ešte v roku 2011 sa vtedajší nováčik Dan Martin čudoval: „Tu sa niektoré etapy idú aj po diaľniciach!“ To je preč. Pochované v minulosti.

Osobnosť Vuelty

Javier Guillén, riaditeľ pretekov, totiž vyhlásil: „Pracujeme na osobnosti Vuelty.“ Uvažovali jednoducho. Španielsko je krajinou vrchárov, preto aj Vuelta bude ich pretekmi. „Kopce sú tým, čo na nej fanúšikovia majú radi,“ hovorí. A tých je tu požehnane. Pokojne aj 11 horských dojazdov v jedinom roku. Tento rok osem. Mark Cavendish nazval Vueltu „stupídnymi“ a k šprintérom nepriateľskými pretekmi. Guillén kontroval, že je mu to síce ľúto, ale: „Každý rok nám stúpa sledovanosť.“ Vo svojich horách ponúkajú Španieli dokonalý mix. Nielen preverené, slávne a brutálne vrcholy, akými sú astúrijská Anglira či jazerá Covadongy, ale vždy aj čosi nové. „V každom ročníku predstavíme nové stúpania,“ sľúbil Guillén. Stále je kde nachádzať. Od Sierry Nevady na juhu cez pohorie nad Madridom až po severné Picos de Europa a Pyreneje, hoci tam v posledných rokoch demonštranti skandovali: „Katalánsko nie je Španielsko.“ Tiež sobotňajšie stúpanie na Les Praeres bolo úplne nové.


Nad astúrijským mestečkom Nava odbočujeme na štvorkilometrovú cestičku hore, najprv vyasfaltovanú, neskôr len z betónovo-kamenistej zmesi. Je taká úzka, že počet áut, ktoré sem organizátori vpustia, je drasticky obmedzený a reportéri sa združujú. Sedím v dodávke s Juanom Antoniom Flechom, kedysi

Nedozvedeli ste sa všetko?

Predplaťte si jeden z troch digitálnych balíkov a získajte neobmedzený prístup k digitálnemu obsahu s ktorým vám nič neunikne.

Newsletter

Prihláste sa na odber noviniek zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.