Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
01.10.2018, 00:00

Štadión zdražuje aj cena práce

Čo stojí za zvyšujúcou sa cenou Národného futbalového štadióna, vysvetľuje pre HN Pavel Komorník, predseda predstavenstva akciovej spoločnosti NFŠ.

Štadión zdražuje aj cena práce
Zdroj: TASR/Pavel Neubauer

Pôvodne bola cena za nekomerčnú časť štadióna určená na 75,2 milióna eur. No pri súčte dvoch ukončených verejných obstarávaní a jedného prebiehajúceho sa cena vyšplhala na 81,4 milióna. Čo sa stalo?
Po zhotovení diela má naša spoločnosť NFŠ právo uplatniť si voči štátu opciu na predaj, pričom táto zmluva so štátom sa pripravovala ešte v roku 2015. Do ceny sa premietlo počas troch rokov mnoho vstupov, ktoré majú vplyv na zvýšené náklady. Musím povedať, že ma mrzí tá diskusia o zvyšovaní ceny a o tom, aký je ten štadión údajne drahý.

Ako to myslíte?
Niektorí vaši kolegovia z iných denníkov zoberú sumu 75,2 milióna a vydelia ju počtom miest na štadióne – čo predstavuje 3 342 eur za sedadlo. No vôbec neberú do úvahy, že súčasťou štadióna je aj podzemná garáž pre tisíc vozidiel – jej cena je na úrovni viac ako 10 miliónov. A ani Allianz Stadion vo Viedni, Eden Aréna v Prahe či Groupama Aréna v Budapešti takú nemajú. Súčasťou projektu je aj 11-tisíc štvorcových metrov polyfunkčnej plochy, s ktorou si – v prípade, ak uplatníme opciu – môže štát robiť, čo uzná za vhodné. Ak by sme tú cenu očistili len o garáž a tie priestory, cena za sedadlo by bola výrazne pod tritisíc eur za miesto. A to nehovoríme o vyvolaných investíciách.

[

Nedozvedeli ste sa všetko?

Predplaťte si jeden z troch digitálnych balíkov a získajte neobmedzený prístup k digitálnemu obsahu s ktorým vám nič neunikne.

Newsletter

Prihláste sa na odber noviniek zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.