Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
11.10.2018, 00:00

Sponzori platia najviac klubu v kríze

Manchester United je svetovou jednotkou v marketingových príjmoch. Ročne takto získa 269 miliónov eur – o osem viac ako FC Barcelona.

Najlukratívnejších sponzorov má Manchester United (na snímke Alexis Sánchez) na dresoch. Zmluvy s Adidasom a Chevroletom prinesú klubu ročne takmer 150 miliónov
eur.
Zdroj: Reuters

Na anglický ligový titul čaká už päť rokov, rovnako dlhý čas sa neprebojoval medzi osmičku najlepších v Lige majstrov. A aj v súčasnosti prežíva Manchester United po športovej stránke krízu: má najhorší vstup do sezóny za posledných 29 rokov a stále hlasnejšie sa hovorí o odvolaní trénera Josého Mourinha. Napriek tomu sú „červený diabli“ jednotkou v otázke športového biznisu. Podľa štúdie španielskej spoločnosti CSM Sport & Entertainment Manchester United disponuje najlukratívnejšími sponzorskými príjmami vo výške 269 miliónov eur ročne. Je to o osem miliónov viac, než má druhá v poradí FC Barcelona. „Náš výskum analyzuje päť najsledovanejších súťaží v Európe a odhaľuje celkovo 2 284 sponzorských obchodov zahrňujúcich 1 606 spoločností,“ uviedol pre HN Inigo Escrivá de Romani Cano výkonný riaditeľ spoločnosti CSM Sport & Entertainment.

Keď vyhrávať nestačí
Výsledky v Madride sídliacej analytickej spoločnosti potvrdzujú, že klub nemusí byť úspešný na trávniku na to, aby bol atraktívny pre sponzorov či fanúšikov. „Majú výborne globálne nastavený biznis model, ktorému neublížia ani zaváhania na športovom poli. United: to je značka, ktorej sila sa potvrdzuje práve v takýchto analýzach,“ uviedol Jozef Tokoš, športový analytik a futbalový manažér. Okrem rebríčka sponzorov to dokazuje aj porovnanie celkových príjmov špičkových klubov z dielne spoločnosti Deloitte. Z údajov za minulý rok vyplýva, že Manche

Nedozvedeli ste sa všetko?

Predplaťte si jeden z troch digitálnych balíkov a získajte neobmedzený prístup k digitálnemu obsahu s ktorým vám nič neunikne.

Newsletter

Prihláste sa na odber noviniek zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.