Veľkou cenou Bahrajnu sa cez víkend začne nová sezóna MS formuly 1. Na štart púštneho okruhu v Sakire sa postaví 11 tímov, z ktorých štyri absolvujú svoju premiéru.
Obhajcom Alonso
Majstrovský titul bude obhajovať Fernando Alonso, ktorý vlani ukončil päťročnú nadvládu Nemca Michaela Schumachera. Pre najmladšieho majstra sveta bude táto sezóna poslednou v Renaulte, v roku 2007 odchádza do McLarenu. "Samozrejme, naším cieľom je obhájiť titul, ako aj triumf v Pohári konštruktérov. Bude to však veľmi náročné. Za najväčšieho konkurenta opäť považujem Michaela Schumachera, ku ktorému by sa mal pridať Jenson Button z Hondy," vyslovil prognózu si 25-ročný Alonso. Stratené renomé v minulom roku sa bude snažiť nájsť Ferrari, ktoré v súťaži tímov skončilo za Renaultom a McLarenom až na treťom mieste a zaznamenalo iba jediné víťazstvo. Aj to bolo poznačené škandálom, keď na Veľkej cene USA nastúpilo iba šesť monopostov. "Podľa testov je na začiatku sezóny najlepší Renault, my sme spolu s McLarenom a Hondou v tesnom závese. V posledných týždňoch sme však tvrdo pracovali na našom monoposte, s ktorým by som sa mohol opäť stať šampiónom," uviedol sedemnásobný majster sveta Schumacher. Ambície neskrývajú ani v McLarene. Už v minulom roku bol najrýchlejším pilotom Fín Kimi Räikkönen, cestu za titulom mu však zahatala veľká nespoľahlivosť jeho automobilu. Pre rôzne poruchy stratil štyri razy dobré umiestnenie na štarte a až trikrát odstúpil v pretekoch z prvého miesta.
F1 s novou krvou
Zo štyroch nových tímov je uplným nováčikom iba japonská stajňa Super Aguri, ktorej jazdcami sú Takuma Sato a Judži Ide. Šéfom tímu je bývalý jazdec F1 Aguri Suzuki, ktorý v roku 1990 získal ako prvý Japonec umiestnenie na stupňoch víťazov. Vo zvyšných troch prípadoch ide o majetkovú kúpu tímov s mnohoročnými skúsenosťami v F1. Talianska Scuderia Toro Rosso je nástupcom Minardi, ktorej akcie kúpili rakúsky majiteľ Red Bullu Dietmar Mateschitz a jeho krajan a bývalý pilot Gerhard Berger. Tím Honda sa zasa kúpou 55-percentného podielu akcií od tabakovej spoločnosti British American Tobacco´s stal 100-percentným vlastníkom britskej stajne BAR. Pod poslednú zmenu sa podpísal ruský kapitál prostredníctvom multimilionára Alexa Shnaidera. Kanadský podnikateľ s ruskými koreňmi kúpil tím Jordan, ktorý podľa ruského konzorcia Midland Group dostal nový názov Midland F1. Premiéru v F1 okrem niektorých tímov absolvujú aj traja jazdci -- Japonec Judži Ide (Super Aguri), Američan Scott Speed (Toro Rosso) a Nico Rosberg (Williams), ktorý je synom slávneho fínskeho otca Kekeho Rosberga.
Najviac pre Toyotu a M. Schumachera
S najvyšším ročným rozpočtom -- 350 mil. eur -- nastupuje do sezóny Toyota. O 40 miliónov menej má k dispozícii Ferrari, tretím v poradí je Honda (280 mil. eur.). Medzi jazdcami si svoje konto najviac obohatí Michael Schumacher, ktorého ročný plat je 35 mil. eur. Ďalších 17 miliónov mu prinesú príjmy z reklám. S priepastným rozdielom je v rebríčku príjmov na druhom mieste jeho brat Ralf, ktorému všetky aktivity zabezpečia 17 mil. eur. V McLarene si Räikkönenove služby cenia sumou 10,5 mil. eur, ďalší milión a pol zarobí fínsky pilot zo sponzorských zmlúv. Prekvapením je až siedme miesto obhajcu titulu Alonsa, ktorého ročný príjem je šesť mil. eur.
Rozpočet tímov (v mil. eur)
Toyota 350
Ferrari 310
Honda 280
McLaren 275
BMW 245
Renault 235
Williams 180
Red Bull 140
Midland 130
Super Aguri 120
Toro Rosso 110
Ročný príjem jazdcov (v mil. eur)
M. Schumacher (Ferrari) 52
R. Schumacher (Toyota) 17
Räikkönen (McLaren) 12
Montoya (McLaren) 11
Barrichello (Ferrari) 10
Trulli (Toyota) 7
Alonso (Renault) 6
Coulthard (Red Bull) 6
Webber (Williams) 5,5
Button (Honda) 5,5
Najväčšie zmeny pravidiel
u prechod na osemvalcové motory s maximálnym výkonom 2,4 l, čo výkon áut zníži z 900 približne na 750 koní
u zrušenie obmedzenia výmeny pneumatík
u aerodynamické obmedzenia konštrukcie prednej časti formúl, kde by sa mal opäť zredukovať prítlak
u zmena kvalifikácie, ktorá bude pozostávať z troch fáz:
-- v prvej časti budú počas 15 minút na trati všetky autá a najpomalších šesť jazdcov vypadne. Podľa časov sa zoradia na štarte od 17. -- 22. miesto
-- v druhej fáze počas ďalšej štvrťhodinky vypadnú ďalší šiesti, ktorí sa kvalifikujú na 11. -- 16. priečke
-- v záverečnej 20-minútove časti sa o pole position pobije zostávajúcich desať pilotov