StoryEditor

Ako kluby lákajú divákov

07.09.2007, 00:00
Hokejové kluby z našej najvyššej súťaže nemusia bojovať o priazeň diváka tak, ako napríklad slovenská futbalová liga. Napriek tomu sa kluby snažia rôznymi atrakciami prilákať na svoje štadióny čo najviac priaznivcov. Najviac divákov chodilo v minulom roku do Košíc, kde chodilo v priemere viac ako 6-tisíc fanúšikov na zápas. "Naďalej chceme z hokeja robiť spoločenskú udalosť, aby naň chodili aj ľudia, ktorých doteraz nezaujímal," povedal pre HN prezident košického klubu Ľubomír Veme.

Hokejové kluby z našej najvyššej súťaže nemusia bojovať o priazeň diváka tak, ako napríklad slovenská futbalová liga. Napriek tomu sa kluby snažia rôznymi atrakciami prilákať na svoje štadióny čo najviac priaznivcov. Najviac divákov chodilo v minulom roku do Košíc, kde chodilo v priemere viac ako 6-tisíc fanúšikov na zápas. "Naďalej chceme z hokeja robiť spoločenskú udalosť, aby naň chodili aj ľudia, ktorých doteraz nezaujímal," povedal pre HN prezident košického klubu Ľubomír Veme.

Košičanov školili "tučniaci"
V minulom roku dosiahli najvyšší divácky záujem v Košiciach. Vďačili zaň novej Steel Aréne, ktorú sa neraz podarilo v minulom ročníku vypredať. "Naďalej chceme z hokeja urobiť spoločenskú udalosť, aby naň chodili aj ľudia, ktorých doteraz nezaujímal," povedal pre HN prezident košického klubu Ľubomír Veme. V novom ročníku sa Košičania môžu tešiť na nové multimediálne obrazovky a klub spolupracuje aj so spoločnosťou McDonalds. "Ak dáme gól v poslednej minúte druhej tretiny, vybraný divácky sektor získava od tejto firmy zmrzlinu zadarmo," informoval Veme. Marketingoví zamestnanci košického klubu sa nedávno zúčastnili na školení priamo v tíme zámorskej NHL Pittsburgh Pengiuns. "Verím, že sa niečo priučili a počas ročníka prídeme s ešte zaujímavejšími atrakciami pre fanúšikov," skonštatoval Veme. Na to, že občerstvenie v bufetoch na štadióne je pre fanúšikov veľmi dôležité, nezabudli ani u extraligistu z Nitry. "Vybudovali sme niekoľko nových občerstvovacích zariadení, aby diváci nemuseli čakať dlho na jedlo či nápoje," povedal riaditeľ nitrianskeho klubu Tibor Danáč.

Na Slovane milión, v Nitre televízor
Väčšina extraligových klubov pripravuje v prestávkach extraligových stretnutí súťaže priamo na ľade. Vyžrebovaný divák musí od polovice ihriska trafiť malý priestor v strede bránky. "Otvor v nej je trošku väčší ako veľkosť puku, na oboch okrajoch je päť centimetrov voľného priestoru," povedala pre HN PR manažérka Slovana Veronika Némethová. Fanúšik, ktorému sa to podarí, sa môže tešiť z rozprávkovej výhry -- odnesie si milión korún. Počíta klub s tým, že sa to podarí viacerým priaznivcom v sezóne? "Nebláznite," udivene reagovala Némethová. Neskôr však priznala, že Slovan je pripravený túto výhru vyplatiť počas celého ročníka súťaže aj viacerým úspešným strelcom. Rovnakú súťaž majú pre priaznivcov pripravenú aj v Martine. "Bude to niečo podobné, ako predstavil Slovan," prezradil pre HN generálny manažér Martina Aurel Nauš. Jeden markantný rozdiel však v bratislavskej a martinskej strele je. Úspešný fanúšik v Martine vyhrá LCD televízor v hodnote 15-tisíc korún.

Nováčik zatiaľ nič nechystá
Spoločne s reprezentáciou do 20 rokov je v extralige druhým novým mužstvom klub z Kežmarku. Ten musel v posledných týždňoch riešiť dôležitejšie veci, ako lákať divákov do hľadiska. "Verím, že priaznivcov sme potešili už postupom do extraligy," hovorí pre HN prezident Kežmarku Miroslav Hrobák. Zimný štadión u nováčika súťaže prešiel v lete úpravou, ktorú klub stál takmer šesť miliónov korún. Klub navyše musel splniť všetky požiadavky hokejového vedenia na to, aby mohol v extralige hrať. Aj preto nepripravuje Kežmarok pre fanúšikov žiadne novinky. "Zatiaľ budeme poskytovať rovnaké služby ako v minulom ročníku -- informácie na internetovej stránke či program najbližšieho domáceho stretnutie v miestnych médiách a na pútačoch.

menuLevel = 1, menuRoute = sport, menuAlias = sport, menuRouteLevel0 = sport, homepage = false
22. december 2024 23:30