Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
16.07.2008, 00:00

Kmotrík vymenil Artmediu za Slovan

Ivan Kmotrík (vpredu) sa stal novým majiteľom Slovana a nahradí tak Ľudovíta Černáka. Snímka: SITA/T. Benedikovič
Zdroj: SITA/T. Benedikovič

Najslávnejší slovenský futbalový klub v histórii mení majiteľa. Vlastníkom Slovana Bratislava sa stal veľkopodnikateľ Ivan Kmotrík a finančná skupina J&T. Kmotrík, ktorý je aj majiteľom úradujúceho majstra Artmedie, sa bude musieť tohto najúspešnejšieho slovenského klubu za posledné roky vzdať. "Jednou z podmienok vstupu do Slovana bolo, že Ivan Kmotrík, resp. Grafobal Group predá FC Artmediu. To sa podľa našich informácií naplnilo," povedal pre HN hovorca J&T Maroš Sýkora. Slovan bude mať v ďalšej sezóne rozpočet 90 miliónov korún. Ďalších 50 miliónov sú noví majitelia pripravení investovať do posilnenia kádra.

Cieľom je špičkový klub
Finanční žraloci budú v úlohe finančného partnera, Kmotrík bude strategickým partnerom. "Slovan je najslávnejší slovenský klub s najväčšou tradíciou. Boli sme oslovení s možnosťou vstúpiť do tohto klubu. Tento klub sa nám páčil, chceli sme budovať niečo nielen v Tatrách, ale aj v Bratislave," doplnil Sýkora. Finančná skupina J&T pripravuje aj projekt Národného futbalového štadióna. "Chceme, aby hral špičkový slovenský klub na špičkovom futbalovom štadióne," tvrdí Sýkora. Bývalý majiteľ Ľudovít Černák úspešne absolvoval v Slovane jednu etapu - vrátil "belasých" do najvyššej súťaže. "Na ďalší rozvoj potreboval klub silnejšieho partnera, a preto Černák oslovil nás," povedal hovorca J&T. Po realizácii hĺbkového auditu však finančná skupina dospela k názoru, že potrebuje silného strategického partnera so skúsenosťami zo slovenského a z európskeho futbalu. "So spoločnosťou Grafobal, resp. pánom Kmotríkom sme spolupracovali aj na iných projektoch. Preto sme sa rozhodli osloviť práve jeho," doplnil Sýkora. Kmotrík práve z petržalskej Artmedie spravil najúspešnejší klub v ére samostatnosti Slovenska. "Práve preto chceme využiť jeho schopnosti a skúsenosti. Začali sme rokovať o jeho vstupe do Slovana a dohodli sme sa na spolupráci. Máme rovnaký záujem: vybudovať tu jeden špičkový slovenský klub, ktorý by naozaj bol nielen špičkou na Slovensku, ale bol by schopný konkurovať aj európskym futbalovým klubom," hovorí Sýkora.

Konflikt záujmov už nehrozí
Finančná skupina J&T je majiteľom aj českého futbalového klubu Sparta Praha, z hľadiska účasti mužstva z Letnej a očakávaného prieniku Slovana do európskych pohárových súťaží by podľa kritérií Európskej futbalovej únie (UEFA) nemohli oba tímy s tým istým vlastníkom vystupovať na kontinentálnej klubovej scéne. "Vieme, že by hrozil konflikt záujmov. V prípade účinkovania Slovana v európskom pohári, s čím, samozrejme, rátame, nemôžeme figurovať ako majoritný akcionár. Keďže vlastníme aj Spartu Praha, potrebovali sme nájsť druhého partnera. Po dlhých úvahách sa ním stal Grafobal Group," povedal pre agentúru SITA partner skupiny J&T Peter Korbačka.
Rovnaký problém by mal aj Kmotrík. Preto už nebude majiteľom Artmedie. "Nebude môcť zostať majiteľom nášho klubu. Už prebehli nejaké rokovania a vo štvrtok na tlačovej konferencii prezradíme viac," tvrdí pre HN manažér Artmedie Petr Kašpar.

O čo príde
Tým, že Ivan Kmotrík predal prostredníctvom spoločnosti Grafobal Group svoj podiel v klube aktuálneho slovenského majstra - Artmedii Petržalka, pripravil sa o miliónové príjmy. Tie totiž môže náš šampión zarobiť v novom ročníku najlukratívnejšej klubovej súťaže na svete, v Lige majstrov. V nej sa Artmedia v prvom predkole predstavila práve včera v stretnutí na pôde maltského tímu Valletta FC (zápas sa skončil po našej uzávierke). Bez ohľadu na výsledky v troch úvodných predkolách súťaže získa Artmedia za účasť v tohtoročnej Lige majstrov 160-tisíc eur (takmer päť miliónov korún). V prípade, ak by Artmedia zopakovala svoju účasť v hlavnej súťaži Ligy majstrov spred troch rokov, čakajú ju desaťmiliónové príjmy. Za postup medzi 32 najlepších klubov starého kontinentu by totiž podľa prémií z posledného ročníka získala tri milióny eur (približne 90 miliónov korún), za odohratie všetkých šiestich stretnutí ďalších 2,4 milióna eur (72 miliónov korún). Ďalšie lukratívne peniaze dostáva klub za predaj televíznych práv a, samozrejme, aj za víťazstvá či remízy v základnej skupine. Celkový odhad sumy, ktorú Artmedia v prípade postupu do Ligy majstrov zarobí, je približne 200 miliónov korún.

Newsletter

Prihláste sa na odber noviniek zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.