StoryEditor

Miliónový biznis tápe. Prichádza o divákov

03.02.2015, 16:05
Podľa každoročného reportu sledovanosti F1 totiž padol záujem televíznych divákov o 5,6 percenta, čo je 25 miliónov fanúšikov.

Vo futbale neustále rastú príjmy klubov, príjmy od sponzorov trhajú rok čo rok nové rekordy, zvyšuje sa aj balík peňazí za predaj televíznych práv a stretnutia majú čoraz vyššiu sledovanosť. To isté platí aj v tenise. O podobnom rastúcom záujme však môže najprestížnejší motoristický seriál formula 1 iba snívať. Minimálne čo sa týka sledovanosti samotných Veľkých cien.

Podľa každoročného reportu sledovanosti F1 totiž padol záujem televíznych divákov o 5,6 percenta. To znamená, že kým v roku 2013 si preteky F1 pozrelo 450 miliónov fanúšikov, vlani to už bolo o 25 miliónov menej.

Obzvlášť prekvapujúci je prepad sledovanosti vo Veľkej Británii, kde pozeralo F1 o päť percent menej divákov ako v predchádzajúcom roku.

A to napriek tomu, že domáci jazdec Lewis Hamilton bojoval do poslednej Veľkej ceny o titul majstra sveta, ktorý si napokon v posledných pretekoch sezóny, na Veľkej cene Abú Zabí v Spojených arabských emirátoch, aj vybojoval.

A tento pokles záujmu sa čiastočne prejavil aj na slovenských divákoch. Pri porovnaní deviatich Veľkých cien, ktoré mali štart v tradičnom čase v nedeľu o druhej popoludní, totiž klesla v priemere sledovanosť o takmer jedno percento.


Monopost stajne Mercedes. Snímka: Reuters

Na druhej strane, pri pohľade na celú sezónu – čiže všetkých 19 pretekov, podiel na trhu vzrástol z 15,5 percenta v roku 2013 na 16,0 percenta v minulom roku.

Od budúcej sezóny pritom už nebude šampionát formuly 1 vysielať televízia Markíza, ale športové kanály Sport1 a Sport2 HD. Prečo prišla Markíza o šampionát F1? „Tieto rozhodnutia nekomentujeme,“ odkázala pre hnonline.sk hovorkyňa televízie Tatiana Tóthová.

Klesajúci záujem televízneho diváka o sa už začína premietať aj do ceny, za ktoré sa predáva reklamný priestor na tohtoročný šampionát F1, ktorý odštartuje prvými pretekmi 15. marca Veľkou cenou Austrália.

V Nemecku, kde má formula 1 jednu z najväčších fanúšikovských základní, sa totiž televízna stanica RTL rozhodla znížiť cenu za 30–sekundový spot.

Podľa portálu quotenmeter sa totiž vlani predával za 80–tisíc eur, v tomto roku to má byť už len 60–tisíc. Percentuálne podobné zníženie nastalo aj v prípade reklamného priestoru počas piatkových a sobotných tréningov.

01 - Modified: 2007-04-24 08:20:58 - Feat.: 0 - Title: Ján Chudoba: Zarába, keď sa iným nedarí
01 - Modified: 2024-04-23 14:01:19 - Feat.: - Title: Na Slovensku podniká takmer trikrát viac mužov, ako žien 02 - Modified: 2024-04-22 17:32:51 - Feat.: - Title: Zistenie HN: Multimiliónový biznis hlinikárov z Ľupče je zachránený. Dlhy majú splatiť najmä vďaka investíciám 03 - Modified: 2024-04-22 10:00:00 - Feat.: - Title: Kraľuje sociálnym sieťam a láka na extrémne zľavy. Za globálnym úspechom značky Shein sa však skrýva omnoho viac 04 - Modified: 2024-04-22 22:00:00 - Feat.: - Title: Možno nie sme najrovnostárskejší 05 - Modified: 2024-04-21 09:20:29 - Feat.: - Title: Verstappen dominoval v Číne, vyhral štvrté preteky F1 v tejto sezóne
menuLevel = 1, menuRoute = sport, menuAlias = sport, menuRouteLevel0 = sport, homepage = false
27. apríl 2024 01:17