Nielen fanúšikov najrýchlejšej kolektívnej hry, hokejistov bratislavského klubu či tímov od Trenčína cez Zvolen až po Košice zaujíma, či sa Slovan vráti po troch rokoch do slovenskej extraligy. Táto otázka sa dotýka aj generálneho sponzora najvyššej súťaže, stávkovej spoločnosti Tipsport. Tá si totiž uplatnila opciu v zmluve s riadiacim orgánom extraligy spoločnosťou Pro-Hokej. Chce byť toppartnerom najvyššej súťaže aj v budúcom roku. No ešte netuší, za akých podmienok. Výšku sponzorskej sumy má totiž v rukách Slovan, respektíve závisí od jeho prípadného návratu do domácej súťaže. „Počítame s tým, že ak bude hrať Slovan opäť v extralige, bude výška plnenia zmluvy medzi nami a extraligou vyššia ako doteraz,“ povedal pre HN marketingový riaditeľ spoločnosti Tipsport Miroslav Baranec.
Kluby dostávajú 45-tisíc
Podľa Vladimíra Paštinského, prezidenta spoločnosti Pro-Hokej, ktorá riadi extraligu, je záujem Tipsportu zotrvať ako toppartner súťaže, dobrá správa. Otázka je, o koľko percent sa môže zvýšiť podpora sponzora, ak sa Slovan vráti. „Na našom chudobnom marketingovom poli to neviem posúdiť a ani to nechcem predpovedať. Keď k tomu príde a budeme mať čísla, potom sa k tomu vyjadríme,“ uviedol Paštinský. Riaditeľ vlaňajšieho finalistu extraligy z Nitry Ján Plandora pre náš denník prezradil, že od odchodu Slovana zo súťaže v roku 2011 dostávali všetky kluby vďaka Tipsportu tri roky rovnaký podiel peňazí. „Ročne z toho máme približne 45-tisíc eur. Všetkých desať klubov dostáva rovnakú sumu bez ohľadu na umiestnenie v danej ligovej sezóne,“ konštatuje Plandora. To znamená, že desať ligových tímov by malo ročne dostávať 450-tisíc eur. „K presnému finančnému objemu sa nebudeme vyjadrovať,“ hovorí Baranec z Tipsportu.
O tretinu nižší záujem
Faktom však ostáva, že odchodom Slovana utrpela extraliga údery tak na marketingovom poli, ako aj čo sa týka diváckej návštevnosti. Kým v sezóne 2011/12, čiže poslednej pred odchodom bratislavského klubu do KHL, bola priemerná návštevnosť základnej časti 2687 divákov, v nedávno skončenej už len 1728 divákov. Ide tak o takmer 36-percentný úbytok fanúšikov. V prípade návratu Slovana do extraligy a zvýšenia sponzorského príspevku o spomínané percento by podľa prepočtov HN mal Tipsport zaplatiť za extraligu o 162-tisíc eur viac. Akékoľvek možné výšky finančnej podpory spoločnosť nekomentovala. Prezradila však, že so spoločnosťou Pro-Hokej dosiahli dohody o tom, za akých podmienok bude prebiehať podpora v prípade, že Slovan nebude v extralige, a za akých, keď sa vráti. „Predpokladám, že sa budeme pohybovať v hraniciach pre nás prijateľných,“ tvrdí Baranec. Tipsport okrem samotnej finančnej podpory pomáha aj s propagáciou extraligy – napríklad je spoluorganizátorom súťaže o najkrajší gól Tipsport extraligy, tzv. Zlatá prilba. „Pre nás je slovenský hokej ako produkt zaujímavý bez ohľadu na to, či sa Slovan do ligy vráti, alebo nie. Sme radi, že sme jej súčasťou,“ hovorí marketingový riaditeľ Tipsportu.
Dva týždne do odhalenia
Ako Vladimír Paštinský, tak aj Miroslav Baranec majú informácie, že vedenie Slovana odhalí tajomstvo svojho budúceho pôsobiska do konca tohto mesiaca. Zatiaľ ešte nepadlo ani definitívne rozhodnutie o ukončení pôsobenia v Kontinentálnej hokejovej lige. Aj keď samotný generálny manažér klubu Maroš Krajči by zotrvanie v KHL považoval za zázrak. Riaditeľa extraligovej Nitry škrie, že myšlienky Slovana sa uberajú aj k možnej účasti v nadnárodnej EBEL lige, v ktorej pôsobia kluby z piatich krajín – najviac ich je z Rakúska. „Všetky kluby im vyjadrili v prípade ich návratu podporu. No oni váhajú. A keď rozmýšľajú medzi EBEL ligou a návratom do extraligy, tak čo iné si môžem myslieť ako to, že ich nezaujíma nič iné, iba peniaze,“ dodal Ján Plandora.