Cena Lamborghini Huracán GT3, na ktorom bude jazdiť v tomto roku Štefan Rosina mladší, je 369-tisíc eur.AUTOR
StoryEditor

Unikát Rosina. Z riaditeľa je pretekár

31.03.2016, 00:00
Štefan Rosina mladší sa po takmer troch rokoch vracia na súťažné okruhy. Chce tým pomôcť aj firme Matador.

V roku 2013 sa náš najúspešnejší automobilový pretekár Štefan Rosina mladší rozhodol ukončiť kariéru a venovať sa biznisu. Stal sa riaditeľom pre fúzie a investície v Matador Group – jednej z našich najväčších spoločností zaoberajúcej sa dizajnom, vývojom a výrobou pre automobilový priemysel a strojárstvo. Po necelých troch rokoch sa z vysokého manažérskeho postu vracia za volant. 28-ročný Rosina bude v tejto sezóne okrem práce pre Matador pretekať v tzv. Blancpain Sprint Series, ktorá patrí medzi najcennejšie európske šampionáty kapotovaných vozidiel GT3. Súťažiť bude za rakúsku stajňu Grasser Racing Team, ktorý je továrenským tímom slávnej talianskej značky Lamborghini. „Je to unikátne, aby človek z top manažmentu priamo súťažil na okruhoch. Ja však motoršport milujem a zároveň môžem pomáhať firme,“ povedal pre HN Rosina mladší.

Preraziť vo výskume a vývoji
Rozhodnutie Rosinu vrátiť sa do profesionálneho motoršportu úzko súvisí s biznis aktivitami Matadoru, ktorý v automobilovom priemysle úzko spolupracuje napríklad s Volkswagen Group, pod ktorú patrí aj Lamborghini. A cez vlastné výskumno-vývojové aktivity pre automobilový priemysel chce v budúcnosti výraznejšie spolupracovať s poprednými výrobcami. A jednou z ciest, ako tieto inovácie predať, je aj osoba Rosinu mladšieho za volantom nadupaného Lamborghini Huracán GT3. „S Matador Group sme už v minulosti spolupracovali vo fabrike Lamborghini v Taliansku. A existujú možnosti týchto vzájomných aktivít aj v budúcich rokoch, preto môže byť prepojenie Štefana Rosinu ako automobilového pretekára pre firmu prospešné,“ uviedol pre HN Gottfried Grasser, majiteľ tímu Grasser Racing Team, v ktorého farbách bude náš pretekár súťažiť v tejto sezóne. Šéf stajne potvrdil, že Rosina je profesionálny pretekár a za svoje výkony bude riadne platený. „No kvôli tomu sa určite za volant nevraciam. Súťažný motoršport jednoducho zbožňujem a môže to mať prínos aj pre biznis,“ hovorí rodák z Púchova. Prvýkrát sa na trati predstaví už budúci víkend, keď sa uskutočnia úvodné preteky seriálu v talianskom Misane.

Státisíce na kolesách
Majiteľ tímu Grasser prezradil, že cena súťažného automobilu Lamborghini Huracán GT3, na ktorom bude Rosina jazdiť, je 369-tisíc eur. „Každý rok sa snažíme vstúpiť do sezóny s novým automobilom. Tie staré následne predávame iným tímom,“ hovorí šéf tímu. Okrem riadenia a vlastnenia motoristickej stajne je v Rakúsku majiteľom siete predajní automobilov. Zisťovali sme, koľko môže byť rozpočet motoristického tímu, za ktorý bude jazdiť slovenský pilot. „Pohybuje sa niekde medzi 600- až 800-tisíc eur na sezónu. S jeho naplnením nám výrazne pomáha práve talianske Lamborghini,“ uviedol Grasser. Pre Štefana Rosinu nie je tento podnikateľ žiadnou neznámou. Pred pár rokmi pod jeho farbami absolvoval záverečné kolo šampionátu FIA GT Series na mestskom okruhu v azerbajdžanskom Baku.

Spájam zábavu s biznisom
Štefan Rosina mladší, automobilový pretekár a riaditeľ pre fúzie a investície spoločnosti Matador Group, pre HN:

Prečo ste sa po troch rokoch rozhodli pre návrat do profesionálneho motoristického športu v seriáli Blancpain GT Series?
Keď som pred takmer tromi rokmi skončil, cítil som, že je správna chvíľa na odchod do civilného prostredia. No ozvali sa mi z Lamborghini – dali mi možnosť jazdiť za ich továrenský tím, na špičkovom aute so skvelým tímovým kolegom. Taká ponuka sa nedala odmietnuť.

Znamená to, že sa kvôli návratu na okruhy vzdávate postu riaditeľa pre fúzie a investície v Matador Group?
To nie. Kým v minulosti som za rok odjazdil aj 30 podujatí, teraz pôjde len o sériu piatich pretekov. Ide tak o päť víkendov a so zopár dňami dovolenky sa to dá bez problémov zvládnuť a neohrozí to moje fungovanie v spoločnosti.

Je jedným zo zámerov vášho návratu aj presadenie vašej značky do povedomia výrobcov špičkových automobilov?
Máme nové výskumno-vývojové centrum a na preteky bude chodiť mnoho významných ľudí. Napríklad aj riaditeľ vývoju a dizajnu spoločnosti Lamborghini. A našou ambíciou v budúcich rokoch je viac sa presadiť práve na poli tohto vývoja. Čiže môj návrat na okruhy môže mať osoh aj pre firmu. Je to spojenie zábavy s biznisom.

01 - Modified: 2024-11-15 20:00:00 - Feat.: - Title: Tam, kde oddychovala šľachta: Spoznajte región Dolného Rakúska vzdialený len dve hodiny od slovenských hraníc 02 - Modified: 2024-11-15 18:40:00 - Feat.: - Title: Chcú od žiakov viac pohybu, no telocviční niet. HN hovorili s riaditeľmi škôl, kde cvičia deti v zime 03 - Modified: 2024-11-12 09:49:49 - Feat.: - Title: FOTO Extrémne premeny s extrémnym Palim: Manželka ho obézneho nechce 04 - Modified: 2024-11-08 14:40:56 - Feat.: - Title: Dominika Cibulková už schudla 20 kíl. Manželovi sa páči stále viac: „Bola som taká teta," hovorí 05 - Modified: 2024-11-05 14:55:07 - Feat.: - Title: TIPOS sa stal generálnym partnerom slovenského biatlonu
menuLevel = 1, menuRoute = sport, menuAlias = sport, menuRouteLevel0 = sport, homepage = false
23. november 2024 10:58