Keď v roku 2010 vstúpil do sveta veľkej cyklistiky a vyhral zelený dres na pretekoch Paríž – Nice, dostal prezývku Rambo. Po prvých úspechoch na Tour de France bol z neho Tourminátor. A dnes je fenomén svetovej cyklistiky Peter Sagan označovaný za Supermana. Posledné dni spravil 26-ročný Žilinčan z najslávnejších pretekov one-man show. Nestúpa len jeho popularita, ale aj marketingový potenciál. Ten sa počíta v miliónoch.
Cyklistické legendy sa predháňajú v superlatívoch na adresu Sagana. „Čo on predvádza na Tour, nemá v modernej histórii Tour obdobu. Sagan neustále šokuje a dvíha fanúšikov zo sedadiel,“ povedal pre HN marketingový expert Karel Tejkal. A práve Saganova charizma, bezprostrednosť a neobvyklé kúsky z neho už čoskoro urobia cyklistu s najvyšším platom v histórii. Podľa portálu velonews je pravdepodobné, že v prípade zmeny dresu bude v budúcom roku jeho ročný príjem atakovať hranicu šiestich miliónov dolárov. „Patrí k najpopulárnejším cyklistom na svete a zároveň aj najúspešnejším. To je kombinácia, ktorá môže marketingovo zaujímať vo svete mnoho veľkých spoločností,“ hovorí Milan Dvorščík, cyklistický vicemajster sveta z roku 1994.
A kým v minulých rokoch siahali Saganove marketingové aktivity zväčša iba po hranice Európy, v nasledujúcich rokoch sa to má výrazne zmeniť. Tvrdí to prestížny magazín SportsPro, ktorý prvýkrát zaradil Slováka do rebríčka „50 most marketable athletes“ – čiže 50 najobchodovateľnejších športovcov sveta. V hodnotení, ktoré zohľadňuje marketingový potenciál športovca v najbližších troch rokoch a prihliada na vek, charizmu športovca či veľkosť trhu daného odvetvia, sa Sagan umiestnil na 26. mieste. Predstihol dokonca také športové ikony, ako sú futbalisti Lionel Messi, Cristiano Ronaldo, šprintér Usain Bolt či golfista Rory McIlroy.