Sebastian OgierReuters
StoryEditor

Volkswagen prekvapujúco končí v seriáli rely. Majster sveta Ogier je bez práce

02.11.2016, 09:36
Nemeckú automobilku stále trápi emisný škandál a bude musieť platiť obrovské odškodné.

Pred pár dňami, po zisku svojho štvrtého titulu v rade, sa usmieval narážkam na to, že za päť rokov vyrovná zdanlivo nedostižného krajana Sébastiena Loeba. Lenže teraz je francúzsky súťažný pilot Sébastien Ogier bez práce. Továrenský tím Volkswagen Motorsport, ktorý s ním vládol automobilovým súťažiam, končí v majstrovstvách sveta v rely! Už len posledný diel za dva týždne v Austrálii a dosť.

Šokujúca správa dostane oficiálny punc až dnes. Britské servery však už v utorok s odvolaním na svoje zdroje napísali, že vedenie Volkswagenu sa rozhodlo stiahnuť sa zo svetového seriálu. Podobnú cestu zvolilo už v prípade sesterského Audi, ktoré opustí vytrvalostné majstrovstvá sveta. Po 18 rokoch!

"Najprv musíme s našimi plánmi oboznámiť našich zamestnancov a až potom môžeme všetko zverejniť oficiálne," cituje server autocar.co.uk svoj zdroj.

O konci Volkswagenu v majstrovstvách sveta sa v poslednej dobe špekulovalo stále častejšie. Je to pochopiteľné rozhodnutie. Nemeckú automobilku stále trápi emisný škandál a bude musieť platiť obrovské odškodné. Rozpočet na rely síce predstavuje len zlomok v oceáne globálnych nákladov, lenže na imidž firmy nepôsobí dobre, keď sa jej logo vyhrieva medzi kvapkami šampanského.

Napriek tomu ide o prekvapenie. Od svojho vstupu do seriálu v roku 2013 Volkswagen vďaka Ogierovi ovládol všetky individuálne hodnotenia, k tomu pridal aj všetky štyri značkové triumfy. A len tak mimochodom: modely Polo WRC v rovnakom časovom období dokončili 980 rýchlostných skúšok a 622 z nich vyhrali.

Rozhodnutie je nečakané aj preto, že od budúceho roka pôjdu v majstrovstvách sveta nové modely a nemecká značka už svoj stroj vyvinula. Z investície v hodnote mnohých miliónov eur sa stane kopa šrotu.

Zásadná športové otázka teraz znie: Čo bude s Ogierom, ktorý vládne svetovej rely rovnakým spôsobom ako nedávno Loeb? S 37 triumfmi už je druhým najúspešnejším jazdcom histórie. Rodák z alpského mesta Gap pred časom vyhlásil, že nechce zostať pretekárom navždy, ale je ťažké si predstaviť, že by skončil na vrchole síl. Možností môže byť niekoľko.

Na scéne zostávajú Hyundai a Ford, po kratšej či dlhšej pauze sa vracajú Citroën a Toyota. Všetky stajne už majú jazdeckú zostavu potvrdenú, alebo aspoň dohodnutú. Ale čo by automobilky neurobili pre to, aby zlákali toho najlepšieho?

Továrenský tím Volkswagenu, to však nie je len Ogier. Nový angažmán budú hľadať aj Fín Latvala a Nór Mikkelsen, ktorí v predchádzajúcich dvoch rokoch doplnili tímového kolegu na celkových stupňoch víťazov.

Aby tých neistôt nebolo málo, je tu ešte jedna otázka. Tou je budúcnosť továrenského tímu Škoda Motorsport, ktorý je tiež súčasťou koncernu. Stajňa sa s modelom Fabia R5 zameriava na nižšiu kategóriu WRC 2 a Fín Lappi sa bude v Austrálii usilovať o svetový titul.

"Pre rok 2017 neplánujeme žiadne obmedzenia programu," uviedol Zbyněk Straškraba z oddelenia komunikácie Škoda Auto.

01 - Modified: 2024-12-25 18:30:00 - Feat.: - Title: Ideme proti prúdu, štátna kasa sa môže opäť oprieť o automotive. To sa môže rýchlo zmeniť, varuje odborník 02 - Modified: 2024-12-25 12:29:00 - Feat.: - Title: Znižovanie výdavkov vo Volkswagene sa dotkne aj manažmentu 03 - Modified: 2024-12-20 18:31:24 - Feat.: - Title: Vedenie Volkswagenu a odborári dospeli k dohode, nebudú zatvárať žiadne továrne v Nemecku 04 - Modified: 2024-12-20 14:43:53 - Feat.: - Title: Odbory a vedenie Volkswagenu sa dohodli na úspore štyroch miliárd eur, píše nemecký ekonomický denník 05 - Modified: 2024-12-19 19:55:42 - Feat.: - Title: Mzdové rokovania v nemeckom Volkswagene opäť pokračujú do neskorého večera, hrozí krach
menuLevel = 1, menuRoute = sport, menuAlias = sport, menuRouteLevel0 = sport, homepage = false
26. december 2024 08:32