Sebastian OgierReuters
StoryEditor

Volkswagen prekvapujúco končí v seriáli rely. Majster sveta Ogier je bez práce

02.11.2016, 09:36
Nemeckú automobilku stále trápi emisný škandál a bude musieť platiť obrovské odškodné.

Pred pár dňami, po zisku svojho štvrtého titulu v rade, sa usmieval narážkam na to, že za päť rokov vyrovná zdanlivo nedostižného krajana Sébastiena Loeba. Lenže teraz je francúzsky súťažný pilot Sébastien Ogier bez práce. Továrenský tím Volkswagen Motorsport, ktorý s ním vládol automobilovým súťažiam, končí v majstrovstvách sveta v rely! Už len posledný diel za dva týždne v Austrálii a dosť.

Šokujúca správa dostane oficiálny punc až dnes. Britské servery však už v utorok s odvolaním na svoje zdroje napísali, že vedenie Volkswagenu sa rozhodlo stiahnuť sa zo svetového seriálu. Podobnú cestu zvolilo už v prípade sesterského Audi, ktoré opustí vytrvalostné majstrovstvá sveta. Po 18 rokoch!

"Najprv musíme s našimi plánmi oboznámiť našich zamestnancov a až potom môžeme všetko zverejniť oficiálne," cituje server autocar.co.uk svoj zdroj.

O konci Volkswagenu v majstrovstvách sveta sa v poslednej dobe špekulovalo stále častejšie. Je to pochopiteľné rozhodnutie. Nemeckú automobilku stále trápi emisný škandál a bude musieť platiť obrovské odškodné. Rozpočet na rely síce predstavuje len zlomok v oceáne globálnych nákladov, lenže na imidž firmy nepôsobí dobre, keď sa jej logo vyhrieva medzi kvapkami šampanského.

Napriek tomu ide o prekvapenie. Od svojho vstupu do seriálu v roku 2013 Volkswagen vďaka Ogierovi ovládol všetky individuálne hodnotenia, k tomu pridal aj všetky štyri značkové triumfy. A len tak mimochodom: modely Polo WRC v rovnakom časovom období dokončili 980 rýchlostných skúšok a 622 z nich vyhrali.

Rozhodnutie je nečakané aj preto, že od budúceho roka pôjdu v majstrovstvách sveta nové modely a nemecká značka už svoj stroj vyvinula. Z investície v hodnote mnohých miliónov eur sa stane kopa šrotu.

Zásadná športové otázka teraz znie: Čo bude s Ogierom, ktorý vládne svetovej rely rovnakým spôsobom ako nedávno Loeb? S 37 triumfmi už je druhým najúspešnejším jazdcom histórie. Rodák z alpského mesta Gap pred časom vyhlásil, že nechce zostať pretekárom navždy, ale je ťažké si predstaviť, že by skončil na vrchole síl. Možností môže byť niekoľko.

Na scéne zostávajú Hyundai a Ford, po kratšej či dlhšej pauze sa vracajú Citroën a Toyota. Všetky stajne už majú jazdeckú zostavu potvrdenú, alebo aspoň dohodnutú. Ale čo by automobilky neurobili pre to, aby zlákali toho najlepšieho?

Továrenský tím Volkswagenu, to však nie je len Ogier. Nový angažmán budú hľadať aj Fín Latvala a Nór Mikkelsen, ktorí v predchádzajúcich dvoch rokoch doplnili tímového kolegu na celkových stupňoch víťazov.

Aby tých neistôt nebolo málo, je tu ešte jedna otázka. Tou je budúcnosť továrenského tímu Škoda Motorsport, ktorý je tiež súčasťou koncernu. Stajňa sa s modelom Fabia R5 zameriava na nižšiu kategóriu WRC 2 a Fín Lappi sa bude v Austrálii usilovať o svetový titul.

"Pre rok 2017 neplánujeme žiadne obmedzenia programu," uviedol Zbyněk Straškraba z oddelenia komunikácie Škoda Auto.

01 - Modified: 2024-04-17 16:00:00 - Feat.: - Title: Zistenie HN: elektrické Porsche v Bratislave sa už vyrába. Fabrika aktuálne pracuje na „vychytávaní múch“ 02 - Modified: 2024-04-12 14:35:08 - Feat.: - Title: Ako je to s krachom top zamestnávateľa? Poplašné správy zmietol zo stola novým rekordom 03 - Modified: 2024-04-11 17:28:20 - Feat.: - Title: Šéf VW pre HN: Najlepší zamestnanec je Slovák. Iné riešenie ako dovoz pracovnej sily však aktuálne nie je 04 - Modified: 2024-03-27 15:54:37 - Feat.: - Title: Volkswagenu na Slovensku chýba tento rok až 1 500 zamestnancov. Kritická je situácia so špecialistami 05 - Modified: 2024-03-14 22:27:47 - Feat.: - Title: Volkswagen chce v roku 2027 uviesť na trh elektromobil za 20-tisíc eur
menuLevel = 1, menuRoute = sport, menuAlias = sport, menuRouteLevel0 = sport, homepage = false
26. apríl 2024 16:33