Korupcia a krytie dopingu čelnými funkcionármi Medzinárodnej atletickej federácie neostalo bez ohlasu. Kráľovná športu prišla o najväčšieho sponzora. Lukratívnu sponzorskú zmluvu, pôvodne platnú až do konca roku 2019, predčasne ukončil nemecký výrobca Adidas. Kontroverzie tak pripravili atletiku na ďalšie tri roky o takmer desať miliónov dolárov.
„Väčšinu z tej sumy netvorili peniaze, ale tovarové plnenie,“ tvrdí pre HN atletický manažér Alfons Juck. Podľa neho nespôsobí strata Adidasu atletike existenčné problémy. Navyše, IAAF si takmer okamžite našla náhradu, keď sa na spolupráci dohodla s japonskou značkou Asics. Koniec Adidasu sa týka len sponzorstva IAAF. Národné zväzy – vrátane nášho, ako aj špičkových atlétov – bude firma podporovať aj naďalej.