StoryEditor

Nike novým partnerom futbalovej ligy

27.06.2003, 00:00
Autor:
SITASITA

Predseda správnej rady Šport Progressu Vojtech Miklós sa na včerajšom aktíve klubov I. futbalovej ligy venoval štatistickým ukazovateľom televíznych prenosov v jarnej časti uplynulej sezóny, spolupráci so Slovenskou televíziou a predostrel aj finančné podmienky pre kluby vyplývajúce z televíznych prenosov pre najbližšie dva ročníky súťaže. V jarnej časti súťaže odvysielala STV 14 priamych prenosov z prvoligových zápasov. "Ligový futbal sa opäť dostal na televízne obrazovky a aj keď v nezvyčajnom čase -- v nedeľu popoludní od 16.00 hod., získali sme sledovanosť, s ktorou sme ani nerátali. Podľa štatistických údajov nezávislých inštitúcií sledovalo zápasy prvej slovenskej ligy v priemere 7,5 percenta obyvateľov starších ako 15 rokov, u mužov je to dokonca cez 10 percent (11,3 %). Pri porovnaní sledovanosti zápasov futbalovej ligy so stretnutiami hokejovej extraligy je na tom futbal lepšie o 20 až 30 percent. To všetko nás teší a presviedča o tom, že cena produktu I. ligy nemôže byť podpriemerná," povedal Vojtech Miklós. Prvoligové prenosy sa v nastávajúcom ročníku najvyššej slovenskej súťaže budú vysielať tiež v nedeľu, čas začiatku sa však posunie na 17.30 hod. Najzaujímavejším bodom pre kluby boli otázky rozdelenia finančného balíka za predaj televíznych práv na prenosy pre nasledujúce sezóny. Šport Progress garantuje pre ročník 2003/04 celkovú sumu vo výške 24 miliónov Sk, ktorá sa v prípade, že sledovanosť stúpne a bude v priemere viac ako 9 percent, zvýši o ďalšie 2 milióny korún. V ročníku 2004/05 bude Šport Progress garantovať sumu 30 miliónov Sk a opäť dvojmiliónový bonus za tej istej podmienky. Celá suma sa medzi kluby prerozdelí podľa kľúča: 50 percent -- plošne pre všetky kluby, 30 percent -- podľa umiestnenia, 10 percent -- Zimný halový turnaj SFZ, 5 percent -- súťaž Fair Play, 5 percent -- vyhlásenie ankiet. Zástupcovia Šport Progressu získali pre najvyššiu slovenskú súťaž aj nového partnera, ktorým bude v nasledujúcich troch rokoch (sezóny 2003/2004, 2004/2005 a 2005/2006) spoločnosť NIKE, otázka hlavného marketingového partnera a názvu najvyššej futbalovej súťaže zostáva zatiaľ otvorená. Firma NIKE investuje v najbližších troch rokoch do I. ligy 2 milióny Sk formou dodania lôpt najvyššej kvality a cenovej kategórie (70 lôpt pre normálne podmienky a 10 lôpt pre zimné podmienky).

menuLevel = 1, menuRoute = sport, menuAlias = sport, menuRouteLevel0 = sport, homepage = false
22. november 2024 11:30