Ponúka všestrannú využiteľnosť a hoci zvonka pôsobí ako malé auto, v skutočnosti príjemne prekvapí svojím vnútorným priestorom. Navyše, jazda s ním je pohodlná a príjemná. Prispieva k nej i minimálny vnútorný hluk. Dieselový motor si pradie svoju charakteristickú melódiu a tá sa nijako dramaticky nezvyšuje ani pri jazde po diaľnici.
Výborný ťah. Matrix s dieselovým motorom má - aj vďaka dostatočnému krútiacemu momentu 235 Nm - výborný ťah. Dobre sedí v zákrutách a obstál aj pri slalome (napriek vyššiemu ťažisku a miernemu nakláňaniu sa). Taktiež brzdy sú dostatočne účinné. Elektronické rozdeľovanie brzdnej sily reguluje brzdný tlak podľa zaťaženia vozidla a udržiava smerovú stabilitu pri brzdení.
Dieselový motor, napriek svojmu malému objemu, splní i vyššie nároky vodiča, no pritom zostáva v konzumácii striedmy a kombinovaná spotreba nepresiahne pri bežnej jazde šesť litrov. Keďže do nádrže vojde celkovo 55 litrov paliva, v prípade dieselového motora to znamená solídny dojazd okolo 900 km.
Zo štúdia Pininfarina. Karoséria pochádza z renomovaného dizajnérskeho štúdia Pininfarina v talianskom Turíne a určite patrí k vydareným v danom segmente. V predných dverách je pozičné červené svetielko, jednotlivé dvere sa otvárajú v dostatočnom uhle a dobre sa nimi nastupuje. Hrana batožinového priestoru je znížená a hoci samotný kufor na prvý pohľad nepatrí k veľmi objemným, delené zadné sedadlá sa dajú posunúť alebo sklopiť, takže ho možno zväčšiť z 398 až na 1 284 litrov. Na streche sú už namontované pozdĺžne držiaky, ktoré vhodne dotvárajú celkový dizajn.
Účelne využitý panel. Prístrojový panel pôsobí na prvý pohľad jednoduchým dojmom, je však účelne využitý. V jeho strede sú - natočené k vodičovi - rýchlomer, otáčkomer, ako aj teplomer a ukazovateľ zásoby paliva. Kontrolky pred vodičom nie sú v noci osobitne osvetlené, ale ich signalizácia kontrolkami je výrazná. Praktické sú bodové svetlá v strope a puzdro na okuliare v ich blízkosti. Najmä ženskú časť posádky zaujali filigránske výsuvne držiaky na nápoje (aj pre pasažierov na zadných sedadlách) a miniatúrna odkladacia priehradka pri pravých dverách - pri troške fantázie akoby určená na odkladanie šperkov.
Znížené spodné rámy okien. Inovatívnym prvkom sú znížené spodné rámy okien, čo najlepšie vidieť pri pohľade zboku. Cez veľkoplošné čelné okno je výborný výhľad všetkými smermi. Výhodný je uhol otvorenia zadných dverí. Pri nakladaní predmetov neprekážajú a pod ním môže stáť vzpriamene aj osoba, ktorá meria na výšku 1,80 m. Celkovo karoséria plní úlohu pevnej bezpečnostnej klietky. V prípade nárazu je skelet konštruovaný tak, aby pohltil väčšiu časť pôsobiacich síl. Dvere a ďalšie kritické body sú spevnené použitím vysoko pevnej ocele.
Spoľahlivý v meste. Výhrady sme mali voči nečakane tvrdému preraďovaniu rýchlostných stupňov pomerne dlhou pákou umiestnenou na stredovej konzole; diskutabilné je najmä preraďovanie medzi jednotkou a spiatočkou. K mínusom patria tiež okraje slnečných clôn - pri ich vyklápaní sa prsty zarezávajú do zbytočne ostrej hrany. No toto boli vari jediné vážnejšie výhrady, inak je Hyundai Matrix spoľahlivým automobilom do mesta aj na dlhšie trasy. Dobre poslúži nielen mladej rodine s malými deťmi, ale takisto i náročným individuálnym motoristom alebo malým podnikateľom.
Cena základnej verzie s benzínovým motorom 1,6 l je 530-tisíc korún, testovaný dieselový model stojí 600-tisíc a rovnaká je tiež cena Matrixu s benzínovým motorom 1,8 l.
TECHNICKÉ ÚDAJE | |||
Hyundai Matrix | 1,6 | 1,8 | 1,5 CRDi |
Objem motora, cm3 | 1599 | 1795 | 1493 |
Výkon, kW/k |
76/103 |
90/123 |
75/102 |
Krútiaci moment, Nm | 141 | 162 | 235 |
Max. rýchlosť, km/h | 170 | 184 | 164 |
Zrýchlenie 0 – 100 km, s | 12,7 | 11,3 | 14,3 |
Komb. spotreba, l/100 km |