Importér nám poskytol na test výkonnejšiu verziu s objemom motora 1,5 litra, ktorá je na vrchole ponuky. Pri troške fantázie nám tento Swift pripomenul Mini Cooper a jazdnými vlastnosťami nás presvedčil, že je vítaným osviežením na našich cestách.
Ako v motokáre. Vysokootáčkový režim motora VVT a ľahká karoséria umožňujú Swiftu rýchly rozjazd, pričom sa s ním dá aj svižne predbiehať. Zrýchlenie z pokoja na stovku za 10 sekúnd patrí k lepším hodnotám. Motor s výkonom 102 koní dosahuje svoje maximum pri 6 000 otáčkach a podvozok ich dokáže dostatočne krotiť. Možno keby sa dalo sedadlo vodiča ešte viac znížiť, pripadali by sme si ako v motokáre. Pri prejazde slalomovou dráhou sme nemali najmenšie problémy. Pri manévrovaní v úzkom priestore sme ocenili priemer otáčania iba 9,4 m. Výhodou Swiftu je široký rozchod kolies 1,4 m a rázvor 2,4 m. Zdá sa však, že v prípade tohto športovo sa tváriaceho vozidla by bola vhodnejšia svetlá výška 12 cm namiesto 14.
Dojazd 700 km. Viacbodové vstrekovanie a mimoriadne citlivé ovládanie plynu pozitívne ovplyvňuje spotrebu, ktorá je v kombinovanom režime len 6,5 litra na 100 km. Ale ani pri razantnej jazde nestúpne nijako dramaticky. Keďže sa však do nádrže zmestí len 45 litrov paliva (i s rezervou), treba sa zmieriť s dojazdom do 700 km, čo nám potvrdilo i naše testovanie. Swift sa štandardne dodáva s prednými airbagmi, ABS, EBD a brzdovým asistentom.
Navigácia aj pre Slovensko. Okrem zvyčajných funkcií je v interiéri účinná manuálna klimatizácia, informačný displej vrátane navigácie (k dispozícii je aj CD pre Slovensko!), výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča i volant (na ňom sú tlačidlá na ovládanie audiosústavy), elektrické ovládanie predných okien, zasúvateľné opierky na zadných sedadlách a dostatok odkladacích priestorov. Rádio je integrované do panelu, takže je dobre chránené pred zlodejmi. V noci je prístrojový panel prehľadne osvetlený, biele podsvietenie kruhových prístrojov je aj efektné. Ak je zapnutý predný stierač, po zaradení spiatočky sa automaticky aktivuje aj zadný. Slnečné clony sú nečakane veľkorozmerné. Medzi mínusy inak vydareného auta však musíme zaradiť miniatúrne nalievacie hrdlo nádržky ostrekovača.
Naše odporúčanie. Suzuki Swift je vítaným osviežením slovenského trhu s automobilmi. Dokáže zaujať dizajnom karosérie aj jazdnými vlastnosťami. K jeho prednostiam patrí výborná manévrovateľnosť i solídny vnútorný priestor. Slabinou je kapacita batožinového priestoru - iba 213 litrov. Po sklopení zadných sedadiel je to 562 litrov. No toto auto z kategórie malých (segment B) sa netvári ako dodávkové, napokon, nebolo koncipované ako rodinné vozidlo, skôr pre mladých ľudí. Jeho poslaním je odviezť dvoch dospelých - a to kamkoľvek. Odhliadnuc od batožinového priestoru môže úspešne konkurovať aj najpredávanejšiemu modelu Škoda Fabia. Z ďalších konkurentov spomeňme Citroën C2 a C3, FIAT Punto, Honda Jazz, Hyundai Getz, Chevrolet Kalos, novú Kia Rio, Mazda2, Mini Cooper, Mitsubishi Colt, Nissan Micra, Peugeot 206, Renault Clio, SEAT Ibiza, Smart Forfour, Toyota Yaris a VW Polo.
Základná cena Swiftu s motorom 1,3 l je 339-tisíc Sk, s motorom 1,5 l je v predaji za 471 tis. Sk a testovaná verzia s navigačným systémom, ktorá je na vrchole ponuky, stojí 494 tis. korún.
TECHNICKÉ ÚDAJE | ||
Suzuki Swift hatchback | 1,3 GLW | 1,5 GS |
Objem motora, cm3 | 1 328 | 1 490 |
Výkon, kW/k |
68/93 |
75/102 |
Krútiaci moment, Nm | 116 | 133 |
Max. rýchlosť, km/h | 175 | 185 |
Zrýchlenie 0 – 100 km, s | 11 | 10 |
Komb. spotreba, l/100 km | 6,2 | 6,5 |