Keď začali inžinieri Toyoty pracovať na návrhu novej Corolly Verso, opýtali sa zákazníkov, aké sú ich predstavy o vozidle tejto kategórie. Zistili, že zmeny, ktoré zákazníci očakávajú sú väčšie než zmeny, ktoré automobilka zvyčajne robí v prípade faceliftu približne v polovici životného cyklu automobilu. Požiadavky zákazníkov sa totiž vo veľmi krátkom čase rapídne zvýšili. Veľmi dôležitý sa pre zákazníkov stal dizajn vozidla, dynamika jazdy a úroveň výbavy. Najviac však stúpli nároky v oblasti flexibility interiéru. V Toyote zistili, že súčasní zákazníci očakávajú možnosť prepravy až 7 pasažierov. A zároveň požadujú dokonale rovnú podlahu batožinového priestoru -- ale bez vyberania sedadiel. A toto všetko im teda splnili. Nová Toyota Corolla Verso je však úplne novým vozidlom, vyvinutým špeciálne pre Európu a v Európe aj vyrábané. Konkrétne v závode Adapazari v Turecku. Výroba súčasného modelu Corolla Verso pokračuje v Japonsku.
Hoci sa celkové rozmery nového modelu zväčšili, Corolla Verso má výborné aerodynamické vlastnosti a dosahuje koeficient odporu vzduchu 0,30, čo znamená vedúce postavenie v segmente. Podarilo sa to vďaka mnohým aerodynamickým úpravám, ako je napríklad zmenšenie medzier medzi jednotlivými časťami karosérie o 67 % (čo je na úrovni Lexusu), zmenšenie medzery medzi čelným sklom a predným stĺpikom o 29 %, oddelenie spätných zrkadiel od karosérie, dodatočné tesnenie dverí inštalované v strednom stĺpiku (prvé vo svojej triede) a napokon aj vďaka výraznému sklonu zadnej časti strechy zvyšujúcej prítlačnú silu. Všetky tieto opatrenia zlepšili aerodynamické vlastnosti novej Corolly Verso na úplne novú úroveň vo svojej triede. Okrem úspory paliva sa vďaka nižšiemu odporu vzduchu znížil i hluk vetra a zvýšila sa stabilita vozidla pri vysokých rýchlostiach.
Aby mohli pasažieri naozaj naplno vychutnať vynikajúce jazdné vlastnosti, konštruktéri použili materiály na tlmenie vibrácií a hluku. Úplnou novinkou v tomto segmente je akustické čelné sklo, ktorého trojvrstvový film znižuje prenikanie nízkofrekvenčných zvukov do vnútra vozidla až o 75 % v porovnaní s bežným čelným sklom. Celá prístrojová doska je osvetlená systémom Optitron, ktorý dodáva displeju atraktívny trojrozmerný vzhľad.
Na ceste dosahuje nová Toyota Corolla Verso dobré dynamické vlastnosti. Z benzínových motorov sú na výber dve pohonné jednotky známe už z Toyoty Avensis. Vo všetkých verziách majú zákazníci možnosť odpočtu DPH po prestavbe na 5-miestne vozidlo. Cena novej Corolly Verso na slovenskom trhu sa začína na úrovni 749 000 Sk s DPH za verziu s piatimi sedadlami a motorom 1,6 l. Importér však očakáva, že najväčší záujem zákazníkov bude o model 1,8 Terra so 7 miestami na sedenie za 849 900 Sk. Do konca roka predpokladajú predaj 80 kusov tejto novinky.
StoryEditor