Audina bola zaparkovaná na neveľkom parkovisku pri budove banky a pokorne čakala na svoju ďalšiu obeť, ktorú opantá jazdou bez ostychu hore bez, s vetrom uzliacim vlasy a s trochou pozérskeho šmrncu rozkrúti hlavy ľuďom na bulvári. "Myslela som si, že tu bude viac fúkať, toto je len jemné povievanie vetra,“ hovorí Ľubica Foltánová po prvom oboznámení sa s vozidlom. Svoj vzťah k autám vidí pozitívne a svoj život si bez nich už nevie predstaviť. Jej náklonnosť k autám sa datuje približne 6 rokov dozadu, keď si vyberala svoje prvé auto. Od času, keď v domácom koterci zaparkovala Felicia, sa rada vozí. "Niekedy som sa len tak znenazdajky vybrala povoziť. Je to výborný pocit,“ spomína Foltánová na začiatky kariéry automobilového fanúšika. Napriek silným sympatiám je pre ňu auto hlavne pomocník, no nebráni sa pokrstiť kusy plechu aj slušivými menami a prijať chladnú dušu stroja do rodiny.
Audi A3 Cabrio neostáva nič dlžné svojej povesti Audi. Od ingolstadtského šľachtiteľa dostala karosériu so športovým nádychom. Predné partie nesú v sebe typické audi črty a ostré hrany na nárazníku, typické svetlá s pásom diód, rozmerná kapota dávajú malej audine zamračený, trocha namosúrený výraz rebela. Imidž nespútaného mladíka pokazí pohľad zboku a zozadu, ktorý dá celkom zreteľne najavo, že tu nejde o vyvrheľa, ba ani o rebelantského voľnomyšlienkara. So zavretou strechou i bez nej má z dvoch tretín auto výzor približovadla pre nežnejšiu časť populácie k obchodom, plážam či v čase hnevu na mužov k mamám. Kufor je obdivuhodne veľký a okrem batožiny sa v aute nachádzajú štyri pohodlné sedadlá pre kamarátky či deti. A stačí stlačiť zázračné tlačidlo, strecha sa dá dole a celá posádka si môže užívať úniky pred realitou každodenného sveta.
Interiér nie je tým pravým orechovým od audi. Kto pozná vyššie rady automobilky, bude najmä z palubnej dosky trocha zmätený. Pôsobí inak, oproti drahším súrodencom lacnejšie. Audi A3 sa drží koncernovej stratégie a interiér tak trocha pripomína VW a SEAT... a to vždy jemne zaváňa nudou. Pre majiteľov niektorého z koncernových modelov nebude ťažké zvyknúť si na ovládacie prvky umiestnené do palubnej dosky presne podľa nemeckého pravítka. "Interiér je útulný, vonia novotou a veľmi rýchlo by som si naň zvykla,“ obzerá sa Foltánová okolo seba a skúša použité materiály akoby išla kupovať kreslo do svojej pracovne. Interiér si všíma s citlivosťou a detailne, ako to dokáže azda len žena. Pre spokojnosť pasažierov je k službám pripravených niekoľko drobností. Silná audio sústava, výkonná automatická klimatizácia, elektronické sťahovanie strechy, pohodlné sedadlá a celkom príjemný jazdný komfort. "Neviem, čo by som mu vytkla. Ak mi niečo prekáža, je to prístup do batožinového priestoru, je malý, a potom sa ten obrovský priestor za ním nedá tak dobre využiť,“ neveriacky krúti hlavou Foltánová a s úsmevom dodáva, "pravdou je, kto by v takomto aute vozil veľké bremená“.
Pod prednou kapotou sa ukrýva 1,8-litrový turbom prepĺňaný motor s výkonom 118 kW (160 k). "Myslela som si, že to auto azda nemá žiaden motor. Jeho tichosť ma prekvapila asi najviac. Po šliapnutí na plynový pedál sa auto svižne rozbehlo, no okrem vetra nad hlavou a okolitej premávky nebolo počuť nič,“ hovorí nadšená vodička. Je pravda, že ticho lieči, ale aspoň aký taký zvukový prejav by zapálený motorista privítal. Jedna osmička sa ozve len tichým svišťaním turbodúchadla a samotný motor sa ozve až vo vyšších otáčkach. To všetko za predpokladu, že je auto zohriate a pripravené na jazdu. Ak ste ho len pre sekundou zobudili, síce jedinečný, no za studena zvukovým prejavom otravný systém T FSi vie pokaziť vysmiate ráno. A veru, kým sa zohreje, chvíľu to potrvá. No keď sa spredu prestane ozývať klepot, buchot, zábava sa začína. Naozaj? "Má pomerne silný motor a neskúseného jazdca môže auto prekvapiť. Hlavne ak v zatáčke poriadne zošliapne plyn,“ hovorí sústredene Foltánová a skúsenou rukou vedie A3 po kľukatých okresných vlásenkách. Predný pohon autu síce na charizme nepridá, zato na použiteľnosti v každodennej premávke sa osvedčí aj nešportovo založeným vodičom. Elektronická uzávierka diferenciálu či šesťstupňová manuálna prevodovka sú len dve z množstva technických chuťoviek, ktoré v A3 vodič nájde. Stačí len naštartovať, zohriať motor, stiahnuť strechu a bez hanby, že ste hore bez, vyraziť. Ľubici Foltánovej sa to zapáčilo...
Auto:Audi A3 Cabrio Attraction 1,8 T FSI
Motor: zážihový prepĺňaný radový štvorvalec 1 798 cm3
Výkon: 118 kW/160 k pri 5 000 - 6 200 ot./min.
Maximálna rýchlosť: 217 km/hod
Zrýchlenie 0 - 100 km/hod.: 8,3 s
Výrobcom udávaná spotreba mimo mesta/mesto/kombinovaná: 5,7/10,0/7,3 l/100 km
Cena: 997 674,79 SKK
Šesťvalce alebo dvanásťvalec
Luxusné sedadlá alebo športové sedadlá
Manuálna alebo automatická prevodovka
Šoférovať alebo viezť sa
Benzín alebo nafta
Kožené alebo látkové sedadlá
Rock alebo pop
Limuzína alebo športové auto
Diaľnica alebo cesta
Rýchla alebo pokojná jazda
Ľubica Foltánová
Pozícia: Šéfka odboru na oddelení produktového manažmentu VÚB
Vek: 32
Prvé auto: Škoda Felicia
Súčasné auto: Škoda Superb
Auto snov: Mazda 3
Záľuby: šport, divadlo, knihy
Štýl jazdy: džentlmenská