Mnohí z nich si už preto kvôli nedostatku času nechávajú radšej na tvári narásť strnisko alebo fúzy. Ale tiež preto, že neoholená tvár je teraz moderná. A predajcovia potvrdzujú, že záujem o žiletky klesá. Neoholené pánska tvár sa stáva módou. Muži v Európe a v Spojených štátoch siahajú čoraz menej po holiacich strojčekoch či žiletkách a radšej si nechávajú narásť niekoľkodňové strnisko, briadku alebo fúzy.
Britská výskumná spoločnosť Euromonitor dokonca hovorí o „obľube strnísk“ a „rastúcej akceptácii neoholeného vzhľadu na pracovisku". Nová móda sa ale už začína premietať do hospodárenia spoločností, ktoré holiace strojčeky vyrábajú. Napríklad americká spoločnosť Procter & Gamble, pod ktorej krídla spadá aj značka Gillette, nedávno uviedla, že predaj žiletiek v poslednej dobe klesá. Procter & Gamble pritom drží celkom šesťdesiatpercentný podiel na trhu s pánskymi potrebami na holenie. Podobne sa vyjadril aj výrobcu Energizer. Jeho divízia Schick, ktorá sa zaoberá výrobou žiletiek, zaznamenala v poslednom roku pokles predaja o desať percent .
„Oslabenie v niektorých častiach divízie starostlivosti o zovňajšok je bezprecedentné, " povedal nedávno Ward Klein, šéf Energizer. Britský expert na starostlivosť o mužský zovňajšok Lee Kynaston sa domnieva, že neoholené tváre majú spojitosť s hospodárskou krízou. Nová móda podľa neho zosobňuje aj odpor proti nadnárodným korporáciám. Podľa firiem, ktoré holiace prístroje vyrábajú, ale na vine nie je len hospodárska kríza. Muži chcú aj ušetriť čas, ktorý pravidelným holením strácajú. Z prieskumu značky Gillette vyplýva, že priemerný muž počas svojho života strávia odstraňovaním fúzov celkom 32 dní. „A ak sa holia štyrikrát až päťkrát týždenne, tak je to, akoby oholil dva tenisové kurty, " píše britský denník Telegraph.
StoryEditor
Módne strnisko? Kazí biznis výrobcom žiletiek
Muži počas svojho života strávia mesiac len tým, že sa holia.