Najväčší sviatok športu - letná olympiáda v brazílskom Riu de Janeiro - odštartoval. Kto vyjde zo súbojov na tartane, trávniku, vo vode a tak ďalej ako medailista, jasné samozrejme nie je. Víťazi na poli módy spojenom s piatimi kruhmi sú už ale jasní, píšu lidovky.cz.
Nejde pritom o to, či sa kolekcia pre športovcov viac podarila Ralphovi Laurenovi, ktorý obliekol americký tím, alebo napríklad českej značke AlpinePro, ktorá sa kvôli uniformám na otvárací ceremoniál spojila so zavedeným salónom E. Daniely. Firmy a dizajnéri, ktorí sa oficiálne spojili s olympijskými tímami, majú totiž jednoznačne vyhrané. Pokiaľ nie je ich výtvor úplne vydarený, potom ašpirujú na bronzový či strieborný stupienok.
Oficiálne prepojenie s olympijskými hrami je totiž zlatou baňou vždy. Aby toho nebolo málo, tento rok tomu ešte nahráva v móde stále sa držiaci trend athleisure - teda voľnočasové oblečenie inšpirované telocvičňami. Čiže prenikanie teplákov do ulíc. Aj preto si zvučné mená dávajú na prezentáciu svojich kolekcií pre olympionikov záležať a do poslednej chvíle ich šperkovali a tajili, v čom vyšlú "svoj" tím na otvorenie hier.
Do módneho olympijského súboja sa v drese Adidasu zapojila Stella McCartney za Veľkú Britániu, Lacoste vybavil reprezentantov galského kohúta, Taliani predvedú návrhy Giorgia Armaniho a švédski olympionici podporia predaj domovského fast fashion reťazca H&M.
Podľa hodnotenia rôznych módnych serverov potom najlepšie návrhy predviedlo súrodenecké duo Dan a Dean Catenovi so značkou DSquared2 v červenočernobielej kolekcii pre Kanadu. Aj keď napríklad britský Guardian jedovato poznamenal, že kanadské teplákovky pripomínajú éru sovietskych športovcov - "zrejme ako pocta z olympiády vyhodeným ruským atlétom".
Okrem oficiálnych olympijských značiek však vedia využiť športové šialenstvo vo svete (pozerať sa na hry má podľa odhadov až 3,5 miliardy ľudí) čierne kone - alebo možno pasažieri - módnych zápolení. Ide o firmy alebo značky, ktoré sa spoja s konkrétnym viac než nádejným budúcim medailistom, a nie s celým olympijským cirkusom ako takým. Jasne, má to svoje obmedzenia, nesmie používať logo s kruhmi a ich reklamy nesmú ani trochu zaváňať olympiádou.
Trebárs značka Under Armour nie je olympijským sponzorom, ale kto to vie, keď od jari beží jej veľmi vydarený spot s legendárnym plavcom Michaelom Phelpsom? Alebo značka Aeropostale. Tá angažovala americkú medailistku a gymnastku Aly Raismanovú.