Paul je expert na podujatia, takže ako konzultant pomáha eventovým firmám zlepšiť procesy či internú komunikáciu - predovšetkým medzi marketingovými a sales oddeleniami.
Keď prvýkrát prišiel do Bratislavy, infraštruktúra bola pomerne zlá. „Bratislavský hrad sa rozpadal, Eurovea a Riverpark ešte neexistovali a verte či nie, cesty v hlavnom meste boli vtedy oveľa horšie, ako dnes. Takže prvý dojem mal príchuť kultúrneho šoku. Slovensko sa však odvtedy neustále rozvíjalo nielen v oblasti infraštruktúry, ale aj ďalších aspektov ,“opisuje svoje prvé zážitky.
Dobré služby sú na Slovensku zriedkavosťou
Najväčší kontrast medzi Amerikou a Slovenskom je podľa neho v zákazníckom servise - alebo skôr v jeho nedostatku - a tiež v komunikačných návykoch. „Amerika je známa frázou: 'Zákazník má vždy pravdu'. Starostlivosť o zákazníka je v Amerike veľmi vážna vec. Každý dobrý podnikateľ tam vie, že negatívny zážitok jedného človeka sa dostane k desiatim ďalším, kým ten pozitívny možno k jednému. Väčšina z nich teda chápe, ako sa treba správať k zákazníkovi a ponúka kvalitné služby v reštauráciách, obchodoch alebo na poštách. Zdá sa však, že toto je pre mnohé slovenské zariadenia nerozlúsknuteľným orieškom a bohužiaľ, dobré služby zákazníkom sú jednou z najzriedkavejších vecí v tejto krajine,“ myslí si Američan.
„Čo sa týka komunikácie, pre Američanov je typická otvorenosť a srdečnosť. Keď kráčate po obyčajnej ulici v Amerike, niekoho míňate na ulici a nadviažete očný kontakt, okoloidúci vás pravdepodobne pozdraví a spýta sa, ako sa máte. Na Slovensku ľudia chodia po uliciach s nešťastnými výrazmi na tvárach a zriedka sa na vás niekto cudzí usmeje alebo pozdraví.“
Paula ešte stále prekvapuje, ako často počuje od mnohých Slovákov 'Toto sa nedá'. „Mnohí berú túto frázu doslovne – možno pre mnohé byrokratické procesy v krajine, ktoré sú potenciálne pozostatkom z čias komunizmu. Jasným príkladom je môj zážitok z McDonald’s spred niekoľkých rokov, keď som bol v jednej z vôbec prvých prevádzok v Starom Meste. Objednával som si syrový hamburger a požiadal som personál, aby mi doň dali aj slaninu. Pokladníčka začala panikáriť: 'To sa nedá!'. Zmätene som zopakoval: 'Chcel by som, aby ste mi pridali slaninu, prosím.' Ona mi začala vysvetľovať, že to nejde, pretože nemá na pokladni žiadne tlačidlo na extra slaninu. Tak som položil 2 eurá na stôl a povedal: "Prosím, dajte mi dva plátky slaniny do môjho cheeseburgera a ja si priplatím. Odmietla a nástojila na tom, že sa to jednoducho nedá".
Toto bol podľa Paula len jeden z mnohých prípadov, keď musel čeliť tomuto typu logiky na Slovensku. „Musím však povedať, že veľa mileniálov a ľudí z mladšej generácie je natoľko scestovaných, že dokážu ovplyvniť spôsob slovenského zmýšľania. Sám vidím, ako sa veci pomaly menia,“ uzatvára tému mentality Slovákov.
Máme jedno z najlepších pív na svete
Paul aj napriek zopár tienistým stránkam považuje Slovensko za fantastickú krajinu. „S mojou rodinou radi chodíme von a venujeme sa turistike. V tejto malej krajine je toho toľko, že sa to nedá stihnúť za celý život. Prostredie a hory sú krásne, s neobmedzenými možnosťami pre pešiu turistiku, cykloturistiku, kempovanie, návštevy hradov, kultúrne aktivity, atď. A ak by ani toto nestačilo, môžete si dať jedno z najlepších pív na svete doslova za menej, ako stojí fľaša vody,“ pochvaľuje si cudzinec.
Čo sa týka cien na Slovensku, podľa Paula sú primerané a kvalita sa pomaly zvyšuje. „Čím viac slovenskej miléniovej generácie cestuje a vracia sa späť, tým väčší vplyv to má na podnikanie, keďže kvalitu zažili v zahraničí .
Za kapustnicu sa spočiatku hanbil
Paul sa tiež podelil o príhodu s typickým slovenským jedlom. Niekoľko týždňov po príchode na Slovensko mal svadbu, kde mu po polnoci dali na stôl kapustnicu. „Tak veľmi mi nechutila, že som sa skoro urazil, že toto naservírovali mojim hosťom. Po niekoľkých rokoch na Slovensku sa kapustnica stala jedným z mojich obľúbených jedál. Mám rád veľa vašich pokrmov, pretože takmer dokonale dopĺňajú skvelé české a slovenské pivá“, prezrádza.
Paul hovorí, že on i jeho rodina život na Slovensku milujú. „Keď nás prídu navštíviť naši priatelia alebo rodina z iných krajín, sú uchvátení touto takmer nepoznanou krajinou, ktorá ponúka toľko krásnych a pozitívnych vecí. Zo Slovenska pochádza niekoľko z najviac inšpiratívnych ľudí, akých som kedy stretol. Teším sa na neustály vývoj Slovenska a vždy všetkých pozývam, aby ho zažili na vlastné oči,“ dodáva na záver.