Reálne nevieme, ako bude vyzerať táto sezóna, tvrdí Eleonóra Fedorová.HN / Peter Mayer
StoryEditor

Riaditeľka cestovky Satur: Last minute tento rok nie je prioritou

10.07.2020, 00:00
Keby som dnes vedela to, čo pred mesiacom, robila by som úplne iné rozhodnutia, hovorí v rozhovore pre HN šéfka cestovnej kancelárie Satur Eleonóra Fedorová.

Na základe prieskumu agentúry Go4insight sa na letnú dovolenku chystá rekordný počet Slovákov, až 57 percent. Súhlasíte?
Ťažká odpoveď, pretože predaj sa rozbehol len pred dvomi týždňami. Klienti bookujú na poslednú chvíľu. V tejto situácii je takmer nemožné niečo plánovať. Ľudia vyčkávajú.

Takže rekordy asi nepadnú?
Ak padne, tak určite v predaji dovoleniek na Slovensku. V každom prípade stále je dosť voľných miest v hoteloch a penziónoch u nás aj v zahraničí.

Nezbláznia sa dovolenkári v poslednom momente?
Aj keby, sme na to pripravení. Vo veľkom sme zvýšili ponuku domácich zájazdov. Som si istá, že sme priniesli niečo, čo tu ešte nebolo – rezorty s atmosférou ako pri mori. Pôsobia v nich animátori s programom, na aký sú naši klienti zvyknutí zo zahraničných destinácií. Chceme umožniť rodičom oddýchnuť si od vymýšľania programu deťom, veď im ho robili tri mesiace.


Aj v minulosti ste ponúkali okrem zahraničia aj našu krajinu. Aký diel z koláča si ukrajovala?
Slovensku sa ušlo asi päť percent.

A súčasný stav?
Zhruba pol na pol. Podľa našich prieskumov chce na Slovensku tráviť dovolenku 52 percent našincov. Štvrtina chce naisto vycestovať do zahraničia a zvyšok sa rozhodne v závislosti od situácie s pandémiou.

Čím sa vám podarilo zmeniť pomer v takej veľkej miere?
Vďaka pozícii na našom trhu a dobrým vzťahom s hoteliermi. Mali sme šťastie, že domáce zájazdy sme ponúkali aj v minulosti. Dokázali sme rýchlo reagovať a nakontrahovať celé hotely.

Kam nás najviac ťahá?
Po Slovensku sa predáva naozaj vo veľkom Chorvátsko a grécke ostrovy. Dokonca ľudia si rezervujú už aj Cyprus a Turecko, lebo veria v ich otvorenie. Reálne však nevieme, kedy k tomu príde.

Ak sa vrátime k agentúrnemu prieskumu, o Chorvátsko prejavilo záujem len šesť percent respondentov...
Zaznamenávame podstatne väčší. Chorvátsko bude obľúbenou destináciou aj toto leto. Podľa našich zistení sa do zahraničia chystá 65 percent dovolenkárov autom, 35 percent lietadlom. Vyplýva z toho, že vozidlom sú prístupné okolité krajiny a pre Slováka platí, že keď nebol pri mori, nebol ani na dovolenke. Medzi novinky v Chorvátsku sme zaradili ponuku hotelov a ap...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-11-22 23:00:00 - Feat.: - Title: Kúpeľná expertka Zálešáková: Cudzinci si vyberajú najvyšší štandard a ešte aj ten im ich poisťovňa preplatí 02 - Modified: 2024-11-23 13:52:21 - Feat.: - Title: Šéf slovenských hotelierov pre HN: Už čoskoro privítame klientov z netradičných trhov ako je Čína či Japonsko 03 - Modified: 2024-11-21 23:00:00 - Feat.: - Title: Šéf indonézskeho turizmu pre HN: Novú metropolu staviame v džungli. Neďaleko mesta uvidíte orangutany i prales 04 - Modified: 2024-11-21 07:52:47 - Feat.: - Title: Šéf TMR Igor Rattaj pre HN: Naše horské strediská inšpirujú aj Rakúšanov. Postupne sa učia online predaju 05 - Modified: 2024-11-23 22:29:21 - Feat.: - Title: Strategické slovenské zásobníky plynu slúžia Európe: 60 – 70 percent zisku máme zo zahraničia (rozhovor)
menuLevel = 2, menuRoute = style/cestovanie, menuAlias = cestovanie, menuRouteLevel0 = style, homepage = false
24. november 2024 01:18