V Španielsku nedávno otvorili hotel pre fanúšikov sociálnej siete Twitter, austrálsky hotel sa zas zameral na sociálnu sieť Instagram. Ľudia, ktorých snímky sleduje na sieti najviac ľudí, tu môžu bezplatne stráviť noc.
Austrálsky luxusný hotel 1888 vyzýva svojich hostí, aby sa v ňom odfotili a svoje snímky vystavili na sociálnej sieti Instagram. Aby si zabezpečil čo najväčšiu reklamu zadarmo, ponúka ľuďom, ktorých zábery sleduje na Instagramue viac než desaťtisíc ľudí, prespanie zdarma. Informoval o tom britský denník The Daily Telegraph. Ceny dvojlôžkových izieb tu pritom začínajú na 219 austrálskych dolároch (asi 153 eur). Najlepšie zábery navyše sľubuje vyvesiť v deväťdesiatich hotelových izbách, kde tak hostia môžu navždy zanechať svoju osobnú stopu. Izby sú, samozrejme, vybavené bezdrôtovým pripojením a iPadmi, aby si návštevníci mohli snímky upravovať napríklad priamo z postele.
Podľa Paula Fischmana, riaditeľa hotelového reťazca 8Hotels, do ktorého Hotel 1888 spadá, sa hotel zameriava na moderných cestovateľov: „Medzi cestovaním a fotografovaním bol vždy úzky vzťah, rozvoj sociálnych sietí ale urobil zdieľanie fotografií z ciest ešte dôležitejším." Ľudia vraj nechcú len navštevovať atraktívne miesta, ale vyfotiť ich a zdieľať s priateľmi.
Na sociálnu sieť, tentoraz na Twitter, sa zas zameral nedávno otvorený hotel na španielskej Mallorce. Hostia sa môžu ubytovať a prostredníctvom Twitteru komunikovať s personálom aj ostatnými návštevníkmi, bez toho, abz opustili izbu. Zároveň si ale môžu užívať aj na každotýždennej piatkovej „Twitter party".
„Naši klienti sú mladí ľudia, ktorí vždy hľadajú nové skúsenosti, ktoré môžu zdieľať s rastúcou virtuálnou komunitou," citoval The Daily Telegraph twittering účet hotela. Báť sa tu nemusia ani ľudia, ktorí nemajú moderné technológie príliš v láske - stretávať sa môžu na terase s rozlohou 2 500 metrov štvorcových, v bazéne s výhľadom na Stredozemné more alebo na piatich golfových ihriskách.