StoryEditor

Pravda o lietaní priamo z úst pilotov. Prečítajte si

10.09.2013, 00:02
Autor:
ihned.czihned.cz
Najčastejšie predsudky o lietaní. Pozrite sa na spovede niekoľkých pilotov, ktorí sa podelili o tajné tipy z oblasti letectva.

Bol som dvakrát zasiahnutý bleskom
"Mnohým pilotov sa to stalo. Lietadlá sú však stavané na to, aby to uniesli. Budete počuť veľkú ranu, do toho veľký záblesk svetla, to je všetko. Z neba nespadnete. "

Pilot regionálnej leteckej spoločnosti, Charlotte, Severná Karolína

Nemusíte letieť s aerolíniami, ktoré si zaplatíte
"Na webových stránkach aerolínií si zaplatíte letenku, predložíte ju na kontrole a nastúpite do lietadla, ktoré má na sebe napísané podobné meno ako meno aerolínií, u ktorých ste si lístok kúpili, ale v skutočnosti ste na palube lietadla regionálnych aerolínií. Tie sa síce držia rovnakých bezpečnostných štandardov ako veľké aerolinky, ale ich piloti nemusia mať toľko skúsení ako trénovaní piloti u tých veľkých. A verejnosť to netuší . "

Kapitán veľkých amerických aerolínií

Ak ste z lietania nervózny, rezervujte si ranný let
"Teplo, ktoré popoludní stúpa zo zeme, spôsobuje otrasy za letu. Naviac popoludní máte ďaleko väčšiu šancu, že bude búrka."

Jerry Johnson , pilot , Los Angeles

Najpokojnejšie miesto na sedenie je často nad krídlom či blízko neho
"Najviac sa lietadlo otriasa v zadnej časti. Lietadlo je ako hojdačka, uprostred sa nebude toľko hýbať."

Patrick Smith, pilot a autor knihy Cockpit Confidential

"Neexistuje žiadne ´najbezpečnejšie miesto´, kam sa v lietadle posadiť. Pri jednom incidente môžu zahynúť ľudia vzadu, pri inom zase ľudia vpredu."

John Nance, analytik leteckej bezpečnosti a kapitán vo výslužbe, Seattle





Ľudia nechápu, prečo na palube nemôžu používať svoje mobilné telefóny
"Môže sa stať, že sa 12 ľudí rozhodne zavolať niekomu tesne pred pristátím - a mne sa môže stať, že mi prístroje v kabíne ukážu zlé údaje o našej skutočnej výške. "

Jim Tilmon, pilot American Airlines vo výslužbe, Phoenix

"Nenútime vás počas letu bezpečne uložiť vaše notebooky preto, že by sme sa báli elektronických porúch. Je to o tom, že sa z vášho notebooku môže stať neriadená strela. Nepoznám vás, ale nechcem, aby ma váš MacBook vymrštený v rýchlosti 320 km / h udrel po hlave. Navyše tým , že vás nútime zložiť si slúchadlá z uší, sa nesnažíme kaziť vám zábavu. Iba chceme, aby ste nás v prípade núdze počuli."

Patric Smith, pilot a autor knihy Cockpit Confidential

Niektoré pravidlá pre leteckú prevádzku nedávajú zmysel ani nám
"Ako napríklad fakt, že sme vo výške 12 kilometrov, letíme rýchlosťou cez 640 km / h , lietadlo môže každú chvíľu zasiahnuť turbulencie, a letušky pritom chodia medzi cestujúcimi a nalievajú im horúcu kávu a servírujú chateaubriand. Kým keď sme na pevnej zemi a ideme rýchlosťou okolo 15 km / h , letušky musia byť zložito pripútané na sedadlách."

Jack Stephan, kapitán v US Airways v Annapolise, Marylande, ktorý lieta od roku 1984


Som neustále pod tlakom z toho, že lietame s menej palivom, ako by sme podľa mňa mali
"Aerolínie si vždy strážia množstvo paliva. Niekedy keď máte tak akurát paliva a vletíte do búrky či vás zastihne iné meškanie, náhle vyčerpáte palivo a musíte hľadať alternatívne letisko na pristátie."

Kapitán vo veľkých amerických aerolíniách

Nikdy nebudete počuť vetu: "Jeden z našich motorov zlyhal"
"Namiesto toho povieme: ,Jeden z našich motorov pracuje nesprávne.' (Alebo ešte pravdepodobnejšie, nepovieme vôbec nič a vy nespoznáte rozdiel. Väčšina lietadiel zvládne let i s jedným pokazeným motorom). Taktiež nikdy nebudete počuť: ,Takže priatelia, viditeľnosť vonku je nulová.' Namiesto toho povieme: ´Nad Washingtonom je trochu hmla.'"

Neexistuje nič také ako pristátie na vode
"Hovorí sa tomu zrútenie do oceánu."

Pilot, Južná Karolína




Pravda je, že sme vyčerpaní

"Naše pracovné pravidlá nám dovoľujú byť v službe 16 hodín bez prestávky. To je o veľa viac než napríklad u vodiča kamiónu. Navyše na rozdiel od neho, ktorý môže kamión odstaviť na najbližšom odpočívadle, my nemôžeme zastaviť na ďalšom mraku."

Kapitán z veľkých amerických aerolínií

"Ak letíte o siedmej ráno, očakávate, že váš pilot bude odpočinutý a pripravený. Ale hotely, ktoré nám vyberajú na prespanie, sú teraz také zlé, že sa veľa nocí poriadne nevyspím. Hotely sú v zlom susedstve, hlučné, nájdete tu ploštice a odohrávajú sa tu zločiny."

Jack Stephan

"Spia piloti v kokpite? Určite. Niekedy je to len desaťminútové ,schrupnutie', ale stáva sa to."

John Greaves, právnik so zameraním na letecké nehody a bývalý kapitán, Los Angeles

"Občas nám aerolinky nedoprajú obedňajšiu pauzu ani pauzu na jedlo. Musíme oneskoriť let len preto, aby sme sa mohli najesť."

Prvý dôstojník pri regionálnych aerolíniách

Množstvu ľudí je po cestovaní v lietadle zle nie kvôli tomu, čo dýchajú, ale kvôli tomu, na čo siahajú
"Počítajte s tým, že jedálenské stolíky a tlačidlá na privolanie letušky či na sklonenie sedadiel neboli na rozdiel od toalety umyté."

Patrick Smith

Niečo iné je, keď pilot zapne signalizáciu "zapnúť pásy" pre pasažierov ...
" ... ale ak povie letuškám a stevardom, aby sa usadili, buďte v strehu. Znamená to totiž, že sa blíži vážna turbulencia."

John Greaves





Jazda autom je ďaleko hrozivejšia ako lietanie lietadlom
"Ľudia sa ma vždy pýtajú: ,Čo najstrašnejšia sa ti kedy prihodilo?' Na to im odpoviem, že jazda dodávkou, ktorá nás v Los Angeles odvážala z letiska do hotela. Vážne."

Jack Stephan

Vo väčšine prípadov je pristátie nápovedou, nakoľko skúsený je pilot sediaci v kokpite
"Ak chcete povedať po lete niečo pekné pilotovi, povedzte len: ,Pekné pristátie.' To oceníme."

Joe D' Eon , pilot u veľkých amerických aerolínií

Pamätajte si, že zlé počasie môže byť aj medzi štartovacou a cieľovou destináciou
"Toto sa stáva veľmi často - letíme z Pittsburghu do Philadelphie a máme meškanie pre počasie. Počasie v Pittsburghu je pritom nádherné. A my počujeme cestujúcich hovoriť: ,Práve som volal priateľovi do Philadelphie a ten mi povedal, že je tam mtakisti krásne,' ako keby išlo o nejaký druh sprisahania. Skrátka vo vzdušnom priestore medzi Pittsburghom a Philadelphiou je veľká búrka."

Jack Stephan

Lietanie s dieťaťom na kolenách nie je práve bezpečné, hovoria piloti
"Naopak, je to extrémne nebezpečné. Keby došlo k nárazu či náhlemu spomaleniu, je tu veľká šanca, že dieťa (ak práve nebudete pripútaní) neudržíte a vymrští sa vám z náručia. To, že neexistuje žiadne nariadenie, ktoré by zakazovalo s dieťaťom takto cestovať, vychádza z úradnej logiky, ktorá predpokladá, že ak vás aerolínie budú nútiť zaplatiť drahé miesto navyše pre vaše dieťa, namiesto lietadla sa rozhodnete ísť jednoducho autom - a je ďaleko pravdepodobnejšie, že sa zraníte v aute ako v lietadle."

Patrick Smith

V kokpite nenosíme čiapky
"V televízii vždy vidíte pilotov, ktorí majú za letu na hlave čiapku, pričom cez ňu majú nasadené ešte slúchadlá. To nás vždy pobaví."

Joe D' Eon

Prosím, buďte ohľaduplnejší k sebe aj k ostatným
"Veľa z vás by nešlo v aute rýchlosťou 90 km / h bez zapnutých bezpečnostných pásov. Ak ste ale v lietadle, ktoré letí rýchlosťou 800 km / h , a vypne sa znamenie zapnúť pásy, polovica z vás pásy rozopne. Stačilo by však, keby sme narazili na malú vzduchovú kapsu, a vaša tvár bude na strope."

Kapitán vo veľkých amerických aerolíniách

"Ak sa chystáte sklopiť sedadlo, pozrite sa prosím najprv za seba. Nemáte predstavu, koľko laptopov sa každý rok rozbije vinou blázniacich pasažierov, ktorí sklopia sedadlo príliš rýchlo, bez toho, aby sa najskôr presvedčili, čo sa práve za nimi deje."

John Nance

Všetko, čo vám počas letu nariaďujeme, má svoj dôvod
"Keď vás žiadame, aby ste vytiahli rolety na okienku, je to preto, aby letušky či stewardi mohli v prípade núdze lepšie zhodnotiť, ktorá strana stroja je vhodnejšia pre pasažierov na opustenie paluby. Vytiahnuté rolety za tmy takisto prepúšťajú svetlo na palubu a môžu tak cestujúcim pomôcť sa lepšie zorientovať, ak by sa lietadlo napríklad prevrátilo . "

Patrick Smith

Pravda o povolaní v letectve
"Nemáte toľko voľného času, ako si vaši susedia myslia, že máte. Nezarábate toľko peňazí, ako si vaši príbuzní myslia, že zarábate. A nemáte toľko priateliek, ako si vaša manželka myslí, že máte. Stále ale nemôžem uveriť tomu, že mi za túto prácu platia."

Pilot na komerčnej linke, Charlotte, Severná Karolína


Zdroj: ihned.cz

menuLevel = 2, menuRoute = style/cestovanie, menuAlias = cestovanie, menuRouteLevel0 = style, homepage = false
17. jún 2024 17:08