O pár rokov sa väčšina systémov, ktoré poznáme, zmení. Vďaka pokročilejším technológiám a najmä dostupnosti sa odhaduje, že sa tento rok predá na celom svete viac smartfónov než počítačov. A vďaka tomu sa mení aj to, čo vidíme na internete a ako chcú ľudia používať určité služby.
Okrem toho, že dnes sa už napríklad doporučuje stavať web najprv pre mobilné zariadenia a až následne počítače, obdobným spôsobom sa správajú najväčšie firmy sveta. Facebook pridáva funkcie najmä do svojej aplikácie a počítače sú pomaly v úzadí. Aj táto sociálna sieť pristupuje k tomu, ako sa správajú milióny ľudí a predikuje ich potreby.
K tomu sa postupne budú musieť pripájať aj banky. Pretože okrem základných služieb či cien záleží napríklad mladým ľudom aj na tom, ako táto banka pristupuje k novým technológiám a akú aplikáciu má na pracovanie so svojimi peniazmi.
Spoločnosť Asseco, ktorá patrí k top IT firmám v Európe, ukázala na svojej konferencii, ako môže vyzerať banka, ktorú stretnete v najbližších rokoch. Čaká vás jednoduché prihlásenie do systému, ktorý vás môže overiť v telefóne napríklad základným mailom a heslom.
Kľúč však bude v tom, že si v prostredí bankovej aplikácie či rozhraní zvolíte sami zo základného prostredia, čo chcete aktuálne vidieť a ako aplikáciu používať. Po prvýkrát uvidíte základnú obrazovku, ako na vašom telefóne, a následne si napríklad doinštalujete doplnok, ktorý vám zjednoduší posielanie peňazí vašim priateľom. Skrátka napríklad ako keď si kúpite nový smartfón a pridávate doň z obchodu nové doplnky.
Namiesto vypisovania čísel len kliknete na fotku. Budete si tak môcť ovplyvniť svoje míňanie, rozpočty či lepšie spravovať svoje peniaze. Aplikácií na správu peňazí by mali byť dostupné desiatky. Aktuálne podobné riešenie od spoločnosti Asseco používajú jedne z najväčších bánk v Poľsku.
Ďalšou vecou, ktorá ovplyvní aj tento sektor, bude práca s dátami. Jednoducho v základe cez svoj telefón alebo prostredníctvom operátora odosielate o sebe pomerne veľké množstvo dát. Prakticky chtiac-nechtiac. V budúcnosti sa práve rôzne získané údaje budú dať používať napríklad na okamžitú ponuku na hypotéku či kúpu určitého produktu.
Napríklad si budete v "elektre" vyhľadávať televízor, no a appka či prehliadač vám ponúkne, že rovnaký model majú o kúsok vedľa s lepšou cenou a napríklad takýmto splátkovým kalendárom. Na základe analýzy a rôznych systémov bude možné predpovedať, čo chcete urobiť alebo kedy je najlepšia chvíľa niečo zákazníkom ponúknuť. Samotné systémy sa dostanú na veľmi vysokú úroveň.
Náklady redaktora na IT konferencii hradila spoločnosť Asseco