StoryEditor

Developeri nesmú meniť Bratislavu, tvrdí architekt. Čo prinesie mestu prvý mrakodrap?

04.01.2019, 17:30
O prvom slovenskom mrakodrape, ktorý by mal už čoskoro vyrásť v Bratislave na nábreží Dunaja, sme sa rozprávali s architektom Oliverom Kleinertom.

"Najviac ma trápi proces, ako sme sa vôbec dostali k prvému mrakodrapu. O mrakodrape sme počúvali, architekti to vedeli, no neprebehla široká diskusia ani verejná súťaž. Vzhľadom na to, že ide o zásadnú zmenu v meste a vôbec najväčšiu stavbu na Slovensku, verejná diskusia by bola na mieste," hovorí architekt Oliver Kleinert v HNtelevízii. 

"Radoslav Števčík podpísal po tom, čo prehral voľby, územné rozhodnutie pre túto budovu," zdôraznil. "Musí prísť ku kvalitnej diskusii a netrúfam si odhadnúť, ako by sa dalo ovplyvniť toto územné rozhodnutie a zámer investora." 

Kleinert chce, aby mesto čo najskôr nastavilo regulatívy. "Je dôležité, aby bolo jasné nastavenie kompetencií. Niekedy máme pocit, ako keby súkromní investori riadili mesto. Investor však musí otvorene dlhodobo komunikovať svoje závery. Je dôležité, aby sa k výškovým stavbám pristupovalo veľmi citlivo."

Prvý bratislavský mrakodrap by mal vzniknúť na nábreží Dunaja neďaleko mosta Apollo. Ide o projekt rozšírenia obchodného centra Eurovea. "Zjavne nám pribudne do Bratislavy downtown. Rozšírenie bude nasledovať až do prístavu. Niektoré projekty sa nám môžu páčiť a môžu byť aj dobre urobené, no môžu negatívne ovplyvniť život v meste."

"Vizualizácie môžu vyzerať súčasne a moderne, no je otázne, čo sa deje s našim dedičstvom. Nevieme sa starať o pôvodné stavby, veľkú časť mesta sme si zbúrali. Downtown má asi opodstatnenie, no pre budúcnosť mesta je veľmi dôležité nastavenie mesta, kto projektuje budovy a ako by sa to dalo urobiť lepšie, je pre budúcnosť mesta veľmi dôležité." 

Architekt upozorňuje, že najväčším rizikom je cestná infraštruktúra, s ktorou je v Bratislave veľký problém. "Existuje tlak z pozície developerov, aby sa zmenilo mesto, zasiahlo sa do verejnej dopravy. Ja si myslím, že aktivita by mala vychádzať z mesta. No bohužiaľ, zatiaľ sme nemali také vedenie mesta, ktoré by bolo schopné koncepčne uchytiť mesto a bolo by rovnocenným partnerom aktívnym developerom." 

Viac sa dozviete vo videu vyššie.

01 - Modified: 2024-11-04 23:00:00 - Feat.: - Title: Top model z Bruselu mieri namiesto Bratislavy do Mexika. Výhodou sú nižšie výrobné náklady aj blízkosť USA 02 - Modified: 2024-11-04 12:12:37 - Feat.: - Title: Kto ovláda Bratislavu? Po hrubokrkých nastúpili biele goliere, dépeháčkari a „cezpoľní“ z Viedne 03 - Modified: 2024-11-01 12:52:00 - Feat.: - Title: Pri nehode troch áut na D1 v smere z Bratislavy sa zranili traja ľudia 04 - Modified: 2024-11-01 11:22:39 - Feat.: - Title: Predaje bytov v bratislavských novostavbách medziročne stúpli o vyše trojnásobok 05 - Modified: 2024-11-01 09:53:00 - Feat.: - Title: Dopravný podnik v Bratislave chce rozšíriť vozidlový park o 40 elektrobusov
menuLevel = 2, menuRoute = style/dizajn, menuAlias = dizajn, menuRouteLevel0 = style, homepage = false
05. november 2024 06:32