Všetko sa tu prispôsobuje požiadavkám fotenia.
"Obrázky z pizzerie Martina sú dôkladne premyslené. Kuchyňa je zariadená profesionálnym systémom osvetlenia. Personál môže individuálne nastaviť žiarovky s "teplejším odtieňom", vysvetľuje šéfkuchár Nick Anderer pre The New York Times. "Na pizzu nesmie dopadať príliš veľa tieňa".
Kuchári sa spoliehajú na Instagram čoraz častejšie. Gerardo Gonzales otvoril v čínskej štvrti reštauráciu Lalito. Tvrdí, že obedové menu sa vypredá okamžite potom ako zverejní fotku na Instagrame.
Sociálna sieť Instagram funguje sedem rokov a minulý týždeň oznámila, že má 800 miliónov užívateľov. Pre reštaurácie sa tak profesionálne fotografovanie stalo samozrejmosťou. Šéfkuchár potrebuje vedieť urobiť vysokokvalitné obrázky. Sú také dôležité ako dobrý nôž, píše The New York Times.
V USA už vzniklo niekoľko škôl, ktoré práve týmto zručnostiam učia. Napríklad Americký kulinársky inštitút otvára kurzy food fotografia a food styling.
"V kurzoch sa budú študenti, neraz aj profesionálni kuchári, učiť ako pracovať s digitálnym fotoaparátom, osvetlením, ako aranžovať jedlo a upravovať zábery. A ešte niečo dôležité - ako variť pre fotoaparát. Jedlo totiž musí vyzerať úžasne a fotka musí zákazníka presvedčiť, že úžasne aj chutí", vysvetlil potravinový stylista Kersi Bowser.
Šéfkuchári - fotografi tak získavajú konkurenčnú výhodu pred svojimi konkurentmi, ktorí sa s fotoaparátom a Instagramom nekamarátia.
Inšpirujte sa najlepšími food účtami, ktoré fungujú na Instagrame.
Jamieolivier - 6 miliónov followerov
Foodnetwork 5 miliónov followerov
Buzzfeedfood 3,1 milióna followerov
Foodandwine 2,2 milióna followerov
food52 1,7 milióna followerov