StoryEditor

Varil v najlepšej reštaurácii sveta. Dnes má pouličný fast food

05.09.2013, 00:00
Autor:
ihned.czihned.cz
Spoluzakladateľ svetovo preslávenej kodaňskej reštaurácie NOMA uspel so singapurským fastfoodom.

Šéfkuchár Claus Meyer, spoluzakladateľ svetovo preslávenej kodaňskej reštaurácie NOMA, si vybudoval hviezdnu povesť vďaka ortodoxnému prístupu k severskej kuchyni. A potom zmenil kurz o 180 stupňov a otvoril novú reštauráciu s novým konceptom. Jeho Nam Nam sa inšpirovala Singapurom, konkrétne jeho pouličným fastfoodom. S úspechom.

Nam Nam necháva ochutnať kuchyňu rôznych národov, ktoré sa usadili v Singapure. Menu nového podniku prepožičali svoje obľúbené chuti Číňania, Indovia i Malajzijčania. Nájde sa na ňom polievka laksa, bravčové barbecue char siu aj malajzijske roti prata.





Claus Meyer skombinoval základy klasickej čínsko - malajzijskej kuchyne tohto regiónu s úrovňou fine dining, na ktorú sú zvyknutí jeho hostia z reštaurácie NOMA. " So singapurskym originálom sa to nedá úplne porovnávať , skôr ide o pozoruhodnú fúziu východu a západu," hovorí o kuchyni Nam Nam Wee Liang Lian. Majiteľ singapurského pouličného stánku ochutnal menu slávneho šéfkuchára na pouličnom festivale singapúrského jedla, ktorý práve Meyer v Kodani pomáhal organizovať.

Logika konceptu Nam Nam? Rovnako ako v NOMA vyjadrenie lásky k etnickému jedlu a tiež osobitý spôsob, ako pomôcť jeho dánsko - singapúrským priateľom a tiež obchodným partnerom Michaelovi a Tin Pang Larsenovcom, ktorí pred niekoľkými rokmi museli zavrieť svoju vlastnú reštauráciu. "Pri ich stole som prežil niektoré z najlepších momentov svojho kulinárskeho života," hovorí Claus Meyer. Ale nielen to. Ďalším motívom pre otvorenie Nam Nam bol aj cit pre obchodnú príležitosť, ktorý zo spolumajiteľa reštaurácie NOMA, najlepšej reštaurácie sveta v rokoch 2010, 2011 a 2012, urobil v Kodani veľmi úspešného podnikateľa.

Jeho Nam Nam v centre mesta boduje uhladeným dizajnom a predovšetkým značkou Meyer, ktorá funguje ako magnet na foodies po celom svete. Po roku je z tejto reštaurácie ďalší úspešný podnik. Pre obyvateľov Kodane aj pre turistov , ktorí do hlavného mesta Dánska prichádzajú, je tak stále ťažšie sa značke Meyer vyhnúť. Zo slávneho šéfkuchára je seriózny podnikateľ  ktorý spoluvlastní tri reštaurácie, tri predajne delikates a prevádzkuje firemné kantíny, ktoré servírujú denne obedy pre 14-tisíc ľudí . Ďalšie projekty pripravuje.

Svoju novú reštauráciu zásobuje dánsku zeleninou a bravčovým mäsom, kľúčové ingrediencie, ako je potrebné omáčka sambal, si necháva dodávať z Ázie. Že to odporuje rýdzo lokálnej filozofiu NOMA, s ktorou Claus Meyer prerazil medzi svetovú kuchársku elitu? "Keď ľudia hovoria, že podľa chalanov z NOMA nemôžete jesť kivi alebo citróny, pretože nie sú severské, bolí ma z toho pri srdci," hovorí slávny šéfkuchár. Sám o sebe hovorí, že je síce veľmi dobrý kuchár, ale že veľa kuchárov je lepších než on. Ale jeho silnou stránkou je práve zmysel pre podnikanie, vďaka ktorému sa mu darí vytvárať kombinácie chutí, ktoré stoja aj za úspechom Nam Nam.

Zdroj: Reuters

menuLevel = 2, menuRoute = style/gastro, menuAlias = gastro, menuRouteLevel0 = style, homepage = false
17. jún 2024 01:27