Hranolky s čokoládou. Snímka: McDonald Japonsko
StoryEditor

McDonald's láka Japoncov na hranolky s čokoládou. Vynikajúce, chvália ľudia

19.02.2016, 16:34
Autor:
ČTKČTK

Reštaurácie rýchleho občerstvenia McDonald' s začali v Japonsku ponúkať hranolky s čokoládovou polevou. Snažia sa tak prilákať zákazníkov po sérii škandálov so zlou kvalitou potravín. "Sú vynikajúce," pochvaľuje hranolky poliate tmavou a bielou čokoládou tridsaťsedemročný Šigeaki Jamaguči. "Prišiel som práve preto, aby som vyskúšal nové produkty, ktoré doteraz v ponuke neboli," dodáva v jednej z reštaurácií v rušnej tokijskej štvrti Šindžuku.

Agentúra AFP tvrdí, že zákazníci ako je Jamaguči sú pre americký reťazec, ktorý v Japonsku bojuje s klesajúcim predajom, možno tou poslednou nádejou. "Čokoládové hranolky sa stali nesmierne populárnym produktom, a to nielen u zákazníkov v Japonsku," hovorí šéfka japonskej súčasti McDonald´s Sarah Casanova. "Pritiahli pozornosť médií, blogov a sociálnych sieťach po celom svete," dodáva.

Sladký výrobok, ktorý sa v Japonsku predáva pod názvom McChoco Potato, bol na trh uvedený v januári. Vďaka nemu sa firme po niekoľkých rokoch v Japonsku zvýšil počet zákazníkov. Experti ale varujú, že firme nebude úspech s hranolčekmi poliatymi čokoládovým sirupom stačiť.

Podiel spoločnosti McDonald' s na trhu v Japonsku v roku 2014 klesol na 10,4 percenta, zatiaľ čo o päť rokov skôr predstavoval takmer 14 percent, uviedla výskumná spoločnosť Euromonitor. Japonská súčasť McDonalds vykázala za minulý rok stratu 34,7 miliardy jenov, pričom do červených čísel sa dostala už druhý rok po sebe. Išlo tiež o najväčšiu stratu od otvorenia prvej reštaurácie v luxusnej tokijskej štvrti Ginza v roku 1971. "Rok 2015 bol nepochybne tým najproblematickejším rokom v našej štyridsaťpäťročnej histórii," hovorí Casanova. V posledných rokoch podnik uzavrel stovky zo zhruba troch tisícoviek reštaurácií v Japonsku.

Tržby v japonských reštauráciách McDonald' s išli prudko dole, keď sa ukázalo, že dodávateľ z pevninskej Číny miešal pokazené mäso s čerstvými surovinami. Potom navyše konzumenti v zmrzline a kuracích nugetkách objavili kúsky plastu. Reťazec následne sľúbil, že kvalitu potravín zlepší, aby získal zákazníkov späť. Japonské reštaurácie McDonald´s pritom stavili na miestne produkty, ako je syr z ostrova Hokkaidó či sladké zemiaky z juhozápadného Japonska. Úspechy prináša aj možnosť zostaviť si vlastné menu z hamburgeru, prílohy a dezertu.

Podľa niektorých odborníkov je práve dôraz na domáce suroviny tou správnou cestou. "Firma musí zákazníkov uistiť, že nepoužíva čínske produkty, ale bezpečné prísady z domácich zdrojov," hovorí Seiičiro Samedžima, ktorý pracuje ako analytik v oblasti rýchleho občerstvenia.

01 - Modified: 2024-12-22 23:00:00 - Feat.: - Title: Japonský autopriemysel je chorý, infúziu teraz zháňa Nissan. Prežijú už len veľké skupiny? 02 - Modified: 2024-12-21 17:41:09 - Feat.: - Title: Japonsko chce podiel obnoviteľných zdrojov v energetickom mixe zvýšiť na polovicu 03 - Modified: 2024-12-20 10:51:35 - Feat.: - Title: Japonsko uvažuje o intervencii, aby podporilo slabý jen 04 - Modified: 2024-12-17 13:31:30 - Feat.: - Title: Dánsko do Japonska nevydá aktivistu proti lovu veľrýb Paula Watsona 05 - Modified: 2024-12-14 16:23:56 - Feat.: - Title: USA začínajú s presunom námornej pechoty z japonského ostrova Okinawa
menuLevel = 2, menuRoute = style/gastro, menuAlias = gastro, menuRouteLevel0 = style, homepage = false
23. december 2024 01:00