Ani práca pre korporáciu nezmení vaše pohlavie. Respektíve nie zásadným spôsobom. Aj v open space sa darí vzťahom. Niekedy ide o prejav prehnane dobrého teambuildingu. Inokedy o výsledok typického javu v nadnárodnej spoločnosti. Keď tam strávite dvanásť hodín denne, priestor na hľadanie partnera sa stratí. A hormóny za vás zoberú všetko, čo je poruke. Lepšie povedané, čo personálne oddelenie pridelí.
V zásade možno sexuálne zblíženie dvoch korporátnych myšiek rozdeliť do štyroch skupín. Jednorazový trapas. Opakovaný jednorazový trapas. Dlhodobý trapas. A výnimky potvrdzujúce pravidlo (Tých nie je veľa, autorka pozná len dva páry, ale z úcty k nim túto možnosť uvádza).
Účet prichádza na druhý deň. Predovšetkým ho tvorí veľmi nešťastné ráno, ktoré sa začína vydeseným zahryznutím si do pery pri pohľade na vedľajšie lôžko v izbe, koberec v predsieni či linoleum v sklade záhradníka. Potom príde milé obdobie vzájomného vyhýbania sa na pracovisku a nenápadného zisťovania, či o vzplanutí frustrácie vie vo firme aj niekto iný. V 99,9 percenta prípadov o tom vedia všetci. A vedia to radi. Povinnou súčasťou ceny za zblíženie je prísaha, že už nikdy nebudete piť na firemnej akcii. Vážnosť tohto sľubu ukáže, či ostávate v kategórii jednorazový trapas, opakovaný jednorazový trapas. V najhoršom prípade, firemný benefit.
Šťastný koniec
Dlhodobé vzťahy sú v korporácii menej bežné. Ale o to komickejšie. Na rozdiel od vzťahov mimo pracoviska majú viacero výhod. Okrem osobných predpokladov či sympatií vás spájajú aj rovnaké firemné hodnoty či firemná kultúra. Následne, neustále ste spolu. Cez deň, v noci, v práci, doma, na dovolenke. Teda vždy máte zážitky, o ktoré sa možno podeliť. A nemusíte doma stále len rozoberať prácu. Môžete i mlčať. Čo je však najpodstatnejšie, váš vzťah sa teší nefalšovanému záujmu všetkých kolegov. To len zvyšuje pocit vzájomného súkromia a intimity.
Úplne patologickým úkazom sú najmä mladšie dvojice, ktorým korporácia už tak zrástla s osobným životom, že nerozlišujú prostredie. A do bežného pracovného sporu medzi oddeleniami vnášajú argumenty naozaj netradičné. „Ten odhad predajov sa nedá použiť, a navyše aj chrápeš.“
Faktom ostáva, že úplné peklo nastane, až sa vzťah rozpadne. Vidieť spolupáchateľa vašich intímnych chvíľok denne aj desať hodín chmáry nerozjasní. Preto minimálne jeden musí z nadnárodnej spoločnosti odísť a vrátiť sa do bežného života. A že vraj vzťahy v korporácii nikomu nič dobré neprinesú.