V záplave pochvál na náš blog, už ich evidujeme viac ako šesť, sa zjavila i otázka, či sme skutočne objektívni. Presnejšie povedané, či nepoukazujeme len na zlé stránky korporácií.
Niečo na tom je. Na nadnárodné spoločnosti sa pozeráme z množstva uhlov, no ten pozitívny sme zatiaľ vynechali. Ono sa to ľahko prehliadne. A je najvyšší čas to napraviť. Takže dnešné číslo venujeme výhodám a benefitom, ktoré inde ako v korporácii nenájdete.
Strážna veža
Prvé miesto firemných benefitov suverénne obsadí interný časopis. Kedykoľvek je vám ťažko na duši a myslíte si, že open space nie je krásne miesto, do ktorého sa narodiť, len ak vám ..., Tak stačí málo. Otvoriť si korporátny magazín a zalistovať. Hneď sa vám uľaví. Neexistuje totiž nič ružovejšie ako pohľad manažéra internej komunikácie, personálneho oddelenia alebo iného propagandistu na firmu, ktorá ho platí.
Na stránkach časopisu uvidíte veci, s ktorými sa v bežnom korporátnom živote nestretnete. Napríklad nadšených kolegov, dokonca z celého sveta, chápavých manažérov starajúcich sa o blaho svojich podriadených. A predovšetkým div nad všetky divy – spokojných zákazníkov. Áno, o vďačných klientoch ste určite už veľa počuli. Na školeniach a workshopoch, ale na obrázku sa predsa len zdajú reálnejší.
Zrátané a podčiarknuté, dobrý firemný časopis predstavuje ostrovček optimizmu a dobrej nálady v dnešnom svete. Obzvlášť, ak ho porovnáte so súčasnými drsnými médiami ako magazín pre záhradkárov alebo voľne distribuovaný časopis Strážna veža.
Perspektíva
Druhým najvýraznejším benefitom je všeobecný osobnostný rozvoj pre začínajúcich zamestnancov. Nikde sa totiž nedozviete toľko o svojej perspektíve ako v korporácii. Vidia ju vo vás už pri vstupnom pohovore a pri každom ďalšom kariérnom rozhovore.
Skúsenejší kolegovia vám síce budú hovoriť, že platí rovnica – čím častejšie slovíčko perspektíva od šéfa počujete, tým nižší plat v porovnaní s inými máte. Ale nedajte si lámať sebavedomie či spochybňovať svoje sny o veľkej manažérskej budúcnosti. Nakoniec, čo vám dodá energiu uprostred noci, keď sám ťukáte do počítača report, ktorý nikoho nezaujíma?
Aférky
Tretím najväčším benefitom práce pre nadnárodnú spoločnosť? Ovládnete nový jazyk, takzvanú korporátčinu. Ide o zvláštnu kombináciu slovenčiny, skratiek a anglického jazyka, ktorému nerozumejú ani na inom poschodí v tej istej budove.
Vo svojej ľahšej forme preberá len anglické zvraty a preloží ich do slovenčiny. Napríklad nedosahujete výsledky, ale doručujete výsledky. Inokedy ide o mix oboch jazykov. Obzvlášť citeľné je to pri pracovných pozíciách, napríklad communication koordinátor. Do tretice sa vám už pletú anglické a slovenské pojmy do jedného nezrozumiteľného celku.
A nič viac nevystraší predavačku v Jednote, ako keď ju pri reklamácii pokazeného mlieka oslovíte manažérkou customer affeirs. A vyjde vám v ústrety, ešte by ste o jej aférke mohli povedať manželovi.