Sledovať tínedžerské hudobné relácie je niekedy vhodný spôsob, ako si spestriť začínajúci sa víkend. Človek tak môže urobiť hneď niekoľkými spôsobmi, pretože dostupné televízne stanice ich majú zvyčajne aj viac. Verejnoprávna STV i TV Markíza, stavili na známe tváre z prvého skutočne svetového televízneho formátu, ktorý pred pol rokom suverénne valcoval rebríčky diváckej úspešnosti -- Slovensko hľadá SuperStar.
Jednotka siahla po šarme nesmelého mladíka, ktorý ako-tak vypĺňa prestávky medzi jednotlivými skladbami rozhovormi. Vidieť z nich síce neskúsenosť, ale to sa časom môže napraviť. Dojem je zatiaľ skôr rozpačitý, no cieľovému publiku, dievčatám z povinnej školskej dochádzky, to určite neprekáža. Mimochodom, vysoké umiestnenie tu má práve jeho vlastná skladba.
Sledovanejšia konkurencia si zase zaistila "bad boya" nášho lokálneho šoubiznisu, ktorý sa však vďaka svojmu priam popisnému moderovaniu trochu diskvalifikuje medzi dospelými osobami. Ako to vyzerá v reáli, si môžeme ukázať na nasledujúcom príklade: Práve sedím pri počítači a píšem tento stĺpček, pričom hľadím na monitor počítača. Ruky mám položené na klávesnici... Preto daná relácia pôsobí skôr ako by bola vysielaná prostredníctvom rozhlasu. Cieľovou skupinou sú zrejme školopovinní chlapci.
Prekvapenie čakalo na TV Nova, ktorá skutočne nemáva problém s podkladaním sa diváckemu vkusu. Ich hudobná relácia má však všetko to, čo našim chýba. Spontánneho moderátora, hoci už nie tínedžerského veku, príjemných hostí a slušnú porciu humoru. Takáto hitparáda má skutočne potenciál pobaviť široké spektrum divákov, rozložených naprieč generáciami. Dve generácie sa zišli aj u nás doma pri jej sledovaní a boli spokojné.
Nie všetko je však také zlé, ako sa môže zdať. Ak sa divákom, ktorým sú spomínané hudobné relácie primárne určené, naozaj páčia, je všetko v poriadku. Domáce hudobné relácie sú totiž jednoducho unikátne v tom, že v nich -- popri pokusoch o moderátorské vstupy -- vynikne akákoľvek hudba. Možno aj tá naša.
StoryEditor
Hitparády naozaj o hudbe
Glosa