StoryEditor

Platiť sa oplatí

31.03.2006, 00:00
infografika

E.T. Mimozemšťan (1982) -- po tom, čo sa produkčná spoločnosť Stevena Spielberga nedohodla s firmou Mars, ktorá vyrába cukríky M & M's, rozhodli sa vo filme využiť lentilky Reese's Pieces. Týždeň po premiére filmu sa predaj cukríkov strojnásobil. História product placement vstúpila do novej éry a Mars trpko ľutoval.
Firma (1993) -- keď Tom Cruise navštívi vo filme Sydneyho Pollacka Genea Hackmana na Kajmaních ostrovoch, pijú jamajské pivo Red Stripe. Mesiac od premiéry v kinách vzrástol predaj Red Stripe o polovicu, krátko nato predali majitelia majoritný podiel pivovaru za 62 miliónov dolárov spoločnosti Guinness Brewing Worldwide.
007 Zajtrajšok neumiera -- James Bond a značky patria k sebe. BMW, Visa karty, Smirnoff vodka, pivo Heineken, hodinky Omega tvoria neodmysliteľnú súčasť agentovho života. Bond, James Bond zapredal svoje meno viacerým značkám ako golfový hráč Tiger Woods. Firmy sa pretekajú, 007 si vyberá.
Stroskotanec (2000) -- vo filme Roberta Zemeckisa Tom Hanks alias Chuck Noland ako pracovník FedExu po rokoch doručí zásielku a pritom stretne lásku svojho života. FedEx je odvtedy celosvetovo najsympatickejšou zásielkovou službou.
Matrix Reloaded -- prvú časť trilógie sponzorovala Nokia, po jej masívnom úspechu sa do druhého filmu prebojoval Samsung. Investoval desiatky miliónov dolárov. Škoda len, že niektorí nechápaví stále túžili po "Nokii", ktorú mal Morfeus v dvojke.

menuLevel = 2, menuRoute = style/kultura, menuAlias = kultura, menuRouteLevel0 = style, homepage = false
24. november 2024 12:07