Štvorcová maľba malého formátu s hlavou vyplazujúcou jazyk. Farebná fotografia zachytávajúca mladého chlapca a dievča en face, v oblečení na denné nosenie. Tri variácie šperku na bielom sokli. Veľkoformátová maľba s detailmi kvetov, fragmentárne sa vynárajúcich zo svetelnej žiary. Video, zachytávajúce zrodenie Adama z morskej peny, natočené na dovolenke v Chorvátsku. Malé plátno zobrazujúce dve hovná. Ďalšie plátno rovnakých rozmerov s postavičkou namaľovanou v duchu komiksových ilustrácií. Veľké plátno s portrétom neznámej osoby (dieťaťa). Videoprojekcia, snímajúca oblohu s oblakmi, tvoriacu pozadie sem-tam sa mihnúcemu letiacemu bedmintonovému košíku. Vitrína s nasvietenou koženou bundou pod sklom. Veľké plátno s abstraktnou maľbou divokej farebnosti. Ďalšie mimoriadne veľké plátno s výjavom postavy, sediacej vo vysokej tráve (povrch je niekoľkonásobne zrastrovaný -- výjav sa stráca vo farebných škvrnách). Oproti menšia divoká maľba (Nie som včerajšia). Obrazovka premietajúca statické zábery z inscenovanej poslednej večere kominárov. Zlatý strom s opadanými zlatými jablkami. Video premietajúce dve dievčatá a dvoch chlapcov, spievajúcich v športovom oblečení na lúke v horskom údolí, zároveň ukazujúc text posunkovou rečou. To všetko som videla na výstave s názvom Pre niektoré semená jedlo je koniec cesty v dielňach tranzit.sk. Názov pochádza z básne amerického básnika Gregory Corso Seed Journey zo zbierky Long Live Man z roku 1961. Cieľom kurátorov bolo vystaviť diela, pri ktorých je asociatívne čítanie preferované pred racionálnym výkladom založeným na poznaní pozadia. Aký pekný koncept. Keby som si ho neprečítala, ostala by som asi iba pri racionálnom výpočte diel, ktoré som videla ako neinformovaný návštevník...
Autorka je výtvarná kritička.
StoryEditor