Na nový film Darrena Aronofského čakali netrpezlivo diváci aj kritici. Režisér, ktorý dokáže brilantne pracovať s obrazom, scenárom a hercami, vytvoril mimoriadne originálne filmy ako Pi, alebo Requiem za sen. Napriek tomu, že ich nenatočil veľa, dokázal si vytvoriť výrazný rukopis. Ten sa neustále vyvíja a nabaľuje na seba stále nové prvky. V najnovšom filme Fontána Aronofského talent opäť očarí diváka a presvedčí ho o tom, že fantázia amerického režiséra nemá hranice. Spôsobom, akým nakrúca on, to navyše nerobí nikto.
Príbeh Fontány prebieha súčasne v troch rôznych časových obdobiach. To, čo ho drží pohromade, sú dve hlavné postavy. Thomas a Isabel sa po prvýkrát stretávajú v Španielsku 16. storočia, v ktorom sa vydá dobyvateľ hľadať strom života pre svoju kráľovnú. V súčasnosti sa snaží vedec Tommy nájsť liek, ktorý by zachránil pred smrťou jeho milovanú ženu Izzi. Poslednýkrát sa stretnú vo vesmíre v 26. storočí, kde Tom stále hľadá koniec príbehu ich lásky. Ich osudy spája strom života, ktorý Tom objavil ako dobyvateľ. Práve z neho chce ako vedec získať liek pre svoju ženu a s ním blúdi sám vesmírom. Po celý čas Tom bojuje s vlastnou nesmrteľnosťou a predstavami, ktoré ho prenasledujú.
Fontána je veľmi vzácny druh filmu. Nedá sa totiž opísať slovami. Treba ho jednoducho vidieť. Aronofsky vytvoril film, ktorý sa správa ako živý organizmus. Neustále prekvapuje, uchvacuje a núti diváka premýšľať. Nádherný príbeh, ktorý spočiatku vyzerá zložito, je v podstate jednoduchý. Jednoduchý a geniálny. Obrazy, ktoré Aronofsky ponúka divákovi, akoby vystupovali zo sna. Vynikajúca hudba Clinta Mansella vytvára dokonalú atmosféru a často hovorí za hercov. Výnimočný režisér opäť dokázal spojiť všetky svoje prvky do jedného výnimočného celku. Fontána tak už teraz patrí k najlepším filmom tohto roka.
StoryEditor
