Na chybu známeho seriálu, ktorá sa okamžite stala virálom internetu, zareagovali aj spoločnosti HBO a Starbucks.
Lavínu vtipov spustila chyba, ktorú zachytili niektorí verní fanúšikovia v štvrtej časti ôsmej série s názvom The Last of the Starks. Omyl tvorcov nastal vo chvíli, keď v jednej zo scén nechali na stole položený pohár kávy, ktorý sa nápadne podobal na kávu zo siete kaviarní Starbucks, známej po celom svete. To vyvolalo špekulácie, že ide o reklamu pre túto sieť kaviarní.
Správa o "nechcenom detaile" sa okamžite stala virálom v takej miere, že o vyjadrenie bola požiadaná aj samotná spoločnosť HBO, ktorá sa záležitosťou zaoberala vo včerajšom vyhlásení (6.5.).
V rámci neho sa Hauke Richter, umelecký riaditeľ seriálu Hra o tróny, pre agentúru TMZ vyjadril, že šálka s kávou, ktorá v posledných hodinách vyvolala búrlivé reakcie, nepochádza zo Starbucks, ale z miestnej kaviarne v Severnom Írsku, kde sa nakrúcalo mnoho scén ôsmej série populárneho seriálu Hra o tróny, uvádza portál CBS News.
Richter dodal, že si je "istý", že šlo o chybu, ktorá však bola spôsobená nedopatrením: "V rámci práce sme mimoriadne usilovní a takéto veci sa nám nestávajú. Boje však boli veľmi ťažké a náročné a je pravdepodobné, že následkom toho a vyčerpanosti sme to jednoducho prehliadli."
Vyjadrenie zverejnili aj v príspevku na svojom Twitteri: "Káva, ktorá sa objavila v spomínanej epizóde, bola chybou," informovalo HBO. "Daenerys si objednala bylinkový čaj."
News from Winterfell.
— Game of Thrones (@GameOfThrones) 6. května 2019
The latte that appeared in the episode was a mistake. #Daenerys had ordered an herbal tea. pic.twitter.com/ypowxGgQRl
Na chybu v seriáli zareagovala aj spoločnost Starbucks na svojom twitterovom účte: "Sme prekvapení, že si nedala Dragon Drink," vtipne odpopvedá Starbucks.
TBH we're surprised she didn't order a Dragon Drink.
— Starbucks Coffee (@Starbucks) 6. května 2019
Portál Market Watch ešte uvádza, že rozruch okolo pohára kávy mal pre spoločnosť Starbucks hodnotu viac ako milión dolárov (v prepočte približne 890 tisíc eur) v rámci bezplatnej propagácie.