Ako hodnotíte prvých 100 dní v novostavbe SND?
-- Nielen prvých sto dní, ale celú sezónu hodnotím ako veľmi úspešnú. Jednu z najťažších, ale zároveň najkrajších. Fakt, že sa nám po 21 rokoch podarilo otvoriť novostavbu, je prelomová udalosť nielen pre národné divadlo, ale pre celú kultúru. Z umeleckej stránky sme udržali kvalitu, uviedli sme 14 premiér.
Nie všetky však prijala odborná verejnosť s nadšením, skôr naopak...
-- Hodnotenie umenia bolo, je a vždy bude subjektívne. Potvrdzuje to napríklad rozdielny pohľad na operu Trubadúr. Časť operného publika ju neprijala s nadšením. Naopak, časť činoherného publika reagovala pozitívne. Warhol zas dokázal pritiahnuť na balet diváka, ktorý tam predtým nechodil.
Po presťahovaní vám vyčítali aj zrušené predstavenia či nedostatok sociálnych zariadení...
-- Novostavbu sprevádzal stavebný aj technologický sklz. Chýbala neverejná skúšobná prevádzka plánovaná na začiatok roka. Sťahovať sa mohlo začať vo februári, opera a balet až v marci. Na nedostatky sme prichádzali za plnej prevádzky. Práve technologické problémy boli príčinou zrušenia predstavení Trubadúr či Warhol. Predstavenia sa pritom rušili aj v minulosti.
Údajne nestíhali ani technickí pracovníci?
-- Dopredu sa to nedalo odhadnúť, navyše prijímať vysoké počty ľudí bez poznania priestoru nie je veľmi ekonomické. Dnes už vieme odhadnúť potrebu a priebežne doplníme chýbajúci personál.
Návštevnosť za máj v porovnaní s rokom 2006 stúpla, výnimkou bola opera...
-- Máj a jún nepatrili k silným mesiacom z hľadiska návštevnosti ani v minulosti. Navyše, pomenovať trendy návštevnosti za dva a pol mesiaca, ktoré neboli štandardné, nie je možné.
Uvažujete nad personálnymi výmenami napríklad aj ľuďmi z iných divadiel?
-- Tím sa nedá vybudovať za jeden deň. Určite sa nájdu aj v iných divadlách šikovní ľudia, ktorých si viem predstaviť vo svojom tíme. Akékoľvek úvahy na túto tému sú však predčasné.