StoryEditor

Čo týždeň dal

09.12.2002, 23:00

Na večné časy
Hudobných dinosaurov neodstránite ani modernými technológiami. Asi tak by sa dali zhrnúť výsledky českej ankety Zlatý Slavík, kde napriek modernému hlasovaniu esemeskami na čelných miestach opäť skončili Karel Gott, Lucie Bílá ako speváčka bez jedinej dobrej piesne získala absolútneho Slávika za najviac poslaných hlasov, na druhom mieste hneď za kapelou Lucie sa ocitol Olympic koncertujúci s plastovými reťazami na hlavách (hrôzostrašné je tretie miesto pre kapelu Kabát, typické je aj to, že bez ceny odišli mladšie a zaujímavejšie kapely ako Chinasky a Kryštof), najväčší potlesk zožala strieborná Helena Vondráčková. Inou tragikomickou kategóriou sa stal objav roku, kde tri dievčatá z kapely Black Milk zaspievali anglický hit prerobený do češtiny. Japonci by sa možno čudovali, až ako vysoko sa s ich karaoke dá dostať.

Preplnený kinoklub
V sobotu sa skončil Medzinárodný filmový festival Bratislava. Názory na jeho úroveň sa rôznia, závisí to od toho, ako si kto namiešal svoj filmový program. Aj pri piatich filmoch za deň, čo je už asi biologická hranica, sa dá vidieť iba tretina filmov, takže akýkoľvek absolutizujúci názor má iba obmedzenú platnosť. Najnavštevovanejšie boli filmy po skončení pracovného času, takže niekedy bolo kúzelné vidieť preplnenú sálu na snímke, na akú by mal problémy prilákať viac návštevníkov aj filmový klub. Dobrou správou z festivalu je, že mnoho uvádzaných filmov malo už v čase projekcií aj svojho slovenského distributéra, takže ich bude môcť vidieť aj niekto iný ako Bratislavčania. Konečne sa v kinách objaví oscarový Ples príšer, Allenov Hollywood Ending, Solondzov Storytelling, Intersonic si trúfa na zrejme najdrsnejší film celého festivalu Ken Park, o ktorý bol mimoriadny záujem, aj keď nie každý jeho sledovanie zvládol až do konca.

Najbiednejšia reklama
Na najhoršiu reklamu vysielanú na celoštátnych televíznych kanáloch sme si museli počkať až na záver roka. Škoda, že sa reklamné agentúry pod svoju prácu podpisujú iba výnimočne, realizátor šotu na Čoko kolu by tým získal poslednú zákazku. "Príbeh" reklamy je rovnako hlúpy ako pri mnohých podobných šotoch na nápoje pre tínedžerov, basketbalová zápletka a ruky zo strán, ktoré za pár sekúnd rozoberú celú kopu fliaš s ponúkaným nápojom, patria medzi štandardne klišé tohto odvetvia. Šokujúca je predovšetkým technická úroveň, vzhľadom na cenu za reklamný čas je to najdrahšie propagované domáce video roka.

Zašlé horizonty
V sobotu večer Slovenská televízia opäť uviedla záznam jedného z koncertov na Bratislavských jazzových dňoch. Tentoraz siahla po vlaňajších "džezákoch", ktoré vo svojom názve niesli meno štedrého generálneho sponzora. Názory verejnosti na spoločnosť Horizont sú rôzne, drobní investori snívajúci o vysokých a rýchlych ziskoch dodnes preklínajú deň, keď prvýkrát uvideli jej názov, usporiadatelia kultúrnych akcií, ako hudobné či filmové festivaly, nostalgicky spomínajú na štedrú firmu so zmyslom pre kultúru. Ako jedna z mála prosperujúcich spoločností nedávala prednosť honosným charitatívnym akciám a sponzorovaniu futbalistov. Slovenskej kultúre dnes veľmi chýba.

Horor pre maloletých
Do kín opäť prichádza Harry Potter, tentoraz jeho druhý diel. Dnešných chlapcov už nečaká povinná vojenská služba a dievčatá budú podľa štatistiky rodiť v priemere iba raz za život, takže im život komplikujú aspoň filmári. Maloletých, ktorí tvoria jadro cieľovej skupiny tohto filmu, môžu vydesiť niektoré strašidelné scény, oveľa väčším rizikom sa zdá dĺžka filmu. So 160 minútami patrí Harry Potter a Tajomná komnata k najdlhším filmom roka, čím vôbec neberie do úvahy základné poznatky zo psychológie dieťaťa, predovšetkým dĺžku času, aký sa dokáže sústrediť. Tvorcovia to nepriamo priznávajú a film rozbíjajú do malých, miestami dosť čiernohumorných epizód. Popri metlobale je novou formou levitácie lietanie autom, celkom milým bonusom je domové strašidlo s masochistickými sklonmi, inak ide o dobre známe prostredie a postavičky, až by sa dalo hovoriť o schematizme a nedostatočnej invencii, ktorá sa spolieha na všadeprítomné kúzla.

menuLevel = 2, menuRoute = style/kultura, menuAlias = kultura, menuRouteLevel0 = style, homepage = false
28. apríl 2024 03:20