StoryEditor

Adela JOJ-ke zatiaľ nepomohla

25.08.2009, 00:00

Už týždeň sú na našich obrazovkách. Hoci boli mnohí pripravení na závratné zmeny, moderátorská dvojica materského Fun Rádia Adela Banášová a Matej "Sajfa“ Cifra žiadne rekordy nelámala. Aspoň nie na obrazovkách televízie JOJ.

Zobúdzanie bez zázraku
Trošku pod priemerom, ale ešte stále uspokojivo. Tak odštartovala svoj premiérový týždeň Ranná šou s Adelou a Sajfom na JOJ-ke. Diváci sa každý pracovný deň od siedmej do deviatej hodiny pozerali na dvojicu moderátorov - na to, čo robia, keď sú v "éteri“, ako vedú rozhovory, ale aj na to, čo sa deje mimo neho. V priamom prenose videli dopravný servis, počasie aj správy. Hoci čísla sledovanosti Rannej šou s Adelou a Sajfom mali ďaleko k stabilnému rannému "zobúdzaču“ Teleránu konkurenčnej Markízy, JOJ-ka s nimi spokojná je. V porovnaní s poslednou sezónou im totiž prináša mierne zlepšenie. Ranná šou dosiahla počas minulého týždňa priemerný podiel približne pätnásť percent.

Atraktívnejší pre divákov
Výsledky sledovanosti potvrdili, že Teleráno konkurenčnej Markízy si svoje prvenstvo udržalo. "Priemerný podiel relácie za uplynulý týždeň je 43,7 percenta, čo je takmer trojnásobne vyššia hodnota ako podiel konkurencie,“ hovorí pre HN hovorkyňa Markízy Oľga Dúbravská.

Ani "vynovený“ Ranný magazín Jednotky nedokázal pohnúť so sledovanosťou, a tak verejnoprávnej televízii zaistil aspoň stabilné výsledky. Ich hodnota sa pohybovala tesne pod 10 percentami. Podľa PR manažéra Jednotky Martina Kontúra sa však na vysielacej podobe Ranného magazínu neustále pracuje. "Snažíme sa ho prispôsobiť tak, aby bol pre našich divákov atraktívnejší a aby zároveň spĺňal požiadavky verejnoprávneho vysielania. Všetky zmeny sú však obmedzené finančnými možnosťami Slovenskej televízie,“ dodal Kontúr.

Podľa hovorkyne televízie JOJ Tatiany Tóthovej je na hodnotenie alternatívneho projektu ako je Ranná šou s Adelou a Sajfom ešte priskoro. "Aj napriek tomu nám priebeh krivky sledovanosti dáva možnosť identifikovať miesta s väčším potenciálom,“ hovorí pre HN. Dodala, že relácia je určená divákom, ktorí uprednostňujú iný typ zábavy ako ponúka konkurencia. "V priebehu uplynulého týždňa sa nám poradilo vyriešiť aj tie technické problémy, ktoré sa objavili pri prvých vysielaniach a ktoré čiastočne ovplyvnili výslednú sledovanosť,“ uistila Tóthová.

Ráno so SuperStar
Markíza sa však ohrozenia svojho prvenstva neobáva. Práve naopak. V septembri sa Teleráno opäť skracuje a bude zobúdzať len do 8.30. "Na jeseň sa Teleráno bude snažiť viac priblížiť ľuďom v regiónoch Slovenska,“ informuje Dúbravská. Tešiť sa môžete na servis dopravného analytika Jána Bazovského, aj na novú rubriku Dr. Bukovského, ktorý bude radiť ako predchádzať rôznym ochoreniam.

Svoju pozíciu si Teleráno upevní aj v čase ČeskoSlovenskej SuperStar. "Teleráno bude poskytovať aktuálne informácie zo zákulisia súťaže. Od októbra bude hostiť vypadnutých semifinalistov a finalistov hneď na druhý deň po vyradení zo šou,“ dodáva Dúbravská. Živé rozhovory z Telerána dostanú priestor aj v susednom Česku, kde ich bude vysielať česká strana projektu, televízia Nova.

menuLevel = 2, menuRoute = style/kultura, menuAlias = kultura, menuRouteLevel0 = style, homepage = false
22. november 2024 07:09