StoryEditor

Zita verzus Svišť. Najsledovanejšie televízie vytiahli zbrane

07.09.2011, 00:00
Obe komerčné televízie spúšťajú na jeseň dva nové komediálne seriály. Zita na krku i Hoď svišťom odštartovali s podobnými výsledkami. Prinášame prvé dojmy.

Zita na krku a Hoď svišťom. V pondelok odštartovali najsledovanejšie komerčné televízie svoje nové sitcomy. Televízia Markíza prišla pred pár rokmi ako prvá na náš trh s prevratnou novinkou – sitcomom Susedia, no odvtedy nepriniesla nič nové. Televízia JOJ je, naopak, v tejto kategórii viac než doma – jej Kutyil, s. r. o. alebo Profesionáli si našli svoje stabilné miesto na diváckych obrazovkách.

Ľahko s plytkým vtipom

Obe televízie stavili na zvučné herecké mená a pomerne jednoduché dialógy. Miestami so silenou dávkou humoru. Divákovi sa preto môže stať, že sa zasmeje len zo zvyku, bez toho, aby rozumel pointe. Týka sa to predovšetkým jojkárskeho sitcomu Hoď svišťom od režiséra Michala Vajdičku, ktorý možno porovnať s populárnou Mafstory, aj keď mu chýba jej prirodzenosť a ľahký dejový posun.

Lukáš Kočišek z medialne.sk si však myslí, že vďaka výrazne vyprofilovaným postavám otca či jeho moderných detí, ktoré poverí viesť penzión vo Vysokých Tatrách, má väčší potenciál osloviť širšiu cieľovú skupinu ako práve Zita na krku. „Diváci môžu mať v jej prípade problém s tým, že väčšina hercov vystupuje v komickej polohe aj v iných seriáloch,“ hovorí Kočišek.


Kľúčová jeseň
Žiarivé farby markízackých kulís či kostýmov v príbehu bláznivej Zity z dielne Marty Ferencovej, ktorá sa pri „stretoch“ s mužmi dostáva do komických situácií, pôsobia pozitívne a korešpondujú s vypointovanými dialógmi, ktoré sa ľahko a dobre počúvajú. Asi aj vďaka tomu ju sledovalo 34,6 percenta zo všetkých vo vekovej kategórii 12 – 54, ktorí v tom čase sledovali televíziu, teda takmer o päť percent viac ako konkurenčný Hoď svišťom.

Z toho však podľa Richarda Kopúnika z mediálnej agentúry Mindshare možno len ťažko predpovedať úspech sitcomu v budúcnosti. „Jeseň je pre televízie kľúčová sezóna, takže načasovanie nových projektov nie je prekvapením. Väčšina lokálnych dramatických projektov v hlavných televíziách doteraz uspela,“ dodáva. Televízie ulahodili svojim divákom, Markíza skôr ženskému a rodinnému divákovi, Joj mladému. V oboch prípadoch ide o slušný štart.

menuLevel = 2, menuRoute = style/kultura, menuAlias = kultura, menuRouteLevel0 = style, homepage = false
18. apríl 2024 23:30