StoryEditor

Life is Porno, odznie v Trnave

19.10.2012, 00:00
Jedným z účastníkov konferencie Unicamp v Trnave bude aj Martin Hrnčiar so svojou značkou.


Snímka: Radek Karko


Jeho život je príkladom toho, že všetko je možné. Už ako sedemnásťročný založil jeden z prvých online obchodov na Slovensku. Hneď ako doštudoval masmediálnu komunikáciu, rozbiehal internetovú reklamu Red Bullu v jeho svetovej centrále v Rakúsku. Dnes pod vlastnou značkou združuje v Prahe československých umelcov a predáva dizajnové oblečenie. Martin Tino Hrnčiar bude zajtra jedným z rečníkov tretieho ročníka neformálnej konferencie Unicamp v Trnave, ktorá predstavuje študentom úspešných ľudí.

Skvelých 18 mesiacov
Konferencia, na ktorú sa lístky predali za 17 minút, bude vysielaná aj online. Už v minulých rokoch sa mnohí študenti zamestnali alebo získali zaujímavú stáž. „Po troch rokoch vidno, že sa niekam posunuli,“ povedal pre HN organizátor Jakub Ptačin. Pred rokmi bol jeden z účastníkov práve aj Martin Hrnčiar.

Už ako tínedžer však rozbehol s kamarátmi predaj snowboardov a skateboardov cez internet. „Žiadny z distribútorov neveril, že ľudia si budú ochotní kúpiť snowboard za 20-tisíc korún bez toho, aby ho videli. Nemali sme ani korunu, len nápad a víziu. Skoro všetko vtedy fungovalo na kamarátskej báze,“ povedal pre HN Hrnčiar. A potom prišla možnosť brigádovať ako študent v Red Bulle. Hľadali človeka, ktorý by v Trnave organizoval študentské akcie, tak poslal inzerát. Po roku pracoval už na plný úväzok, manažoval digitálnu reklamu pre celú firmu v čase, keď výrobca energetických nápojov s online reklamou ešte len začínal. K tomu všetkému pridal ešte štúdium na berlínskej Steinbeis univerzite, mal možnosť absolvovať hodiny na biznis školách po celom svete od Tokia po USA. „To všetko bolo počas osemnástich mesiacov, proste ideálne,“ doplnil.

Vlastná značka
V Red Bulle, kde pôsobil tri roky, sa naučil, že všetky veľké veci sa začínajú vždy od malého nápadu. „Radšej veci nerobiť, ako ich robiť len na polovicu,“ znie jeho krédo. Spolupracoval aj s velikánmi ako sú Google a Facebook a mohol si vyskúšať, ako sa robí s veľkým rozpočtom. No podľa neho práve malý rozpočet vás prinúti byť kreatívnym a „vybúchať“ z minima maximum. „Veľa malých začínajúcich firiem často ohrozí biznis veľkých korporácií, pretože musia vymýšľať, ako sa dajú zložité veci zjednodušiť," vysvetľuje Hrnčiar.

Z firmy odišiel, aby si splnil sen, a tak vznikol projekt Life is Porno, spojenie dizajnovej značky oblečenia s umeleckou komunitou. „Život môže byť porno, ak človek stojí na správnej strane kamery. Ide o slobodu životného štýlu, o to nebyť len tupým stereotypným konzumentom," doplnil. V projekte spojil dizajnovú značku oblečenia s umelcami, ktorí vytvorili vlastnú komunitu. So zaregistrovaním značky po týmto názvom však mal problémy. S kolegami čoskoro uvedú film o snowboardingu s názvom Snowporning a chystajú sa s ním na československé turné.

menuLevel = 2, menuRoute = style/kultura, menuAlias = kultura, menuRouteLevel0 = style, homepage = false
26. december 2025 09:07