Zatiaľ čo u nás je internetová zoznamka stále ešte trochu tabu, tí najbohatší a najvplyvnejší z celého sveta riadenému zoznamovaniu prišli na chuť. Avšak ich zoznamovacie služby sa pohybujú v trochu iných finančných sumách. Za registráciu v britskej agentúre Berkeley International zaplatí klienti až sto tisíc dolárov (73-tisíc eur), aby im pomohla nájsť toho pravého partnera.
Zakladateľka agentúry Mairead Molloy správne prekukla, že tej najbohatšej elite často kvôli práci nezostáva čas, ktorý by mohla investovať na zoznamovanie sa a hľadanie partnera. Preto sa rozhodla, že to bude robiť za nich. Obklopila sa odborníkmi a svoju víziu previedla do reality. Hovorila o nej v americkej televízii CNBC.
Úvodná stránka agentúry jasne hlása, čo a tiež komu agentúra ponúka: "exkluzívny a diskrétny zoznamovací servis na nájdenie partnera a spriaznené duše pre našich náročných a zámožných členov." Molloy má jasno v tom, čo jej zákazníci potrebujú. "Chcú spoznať niekoho zámožného, z určitej rodiny a s určitým vzdelaním - ale s tým mali problém. Takýchto partnerov totiž nenájdu v bežnom bare," opisuje.
Trh okolo zoznamovania a hľadania partnerov v posledných rokoch mnohonásobne vzrástol, hlavne vďaka internetovým zoznamkám. Prieskum amerického servera Match.com spočítal, že priemerný slobodný Američan zaplatí každý mesiac v prepočte 44 eur na aktivity spojené s randením. Aktuálne má tento trh celosvetovú hodnotu niečo okolo dvoch miliárd libier (2,4 miliardy eur). Za mnohonásobne vyšší registračný príspevok zámožní klienti dostanú aj intenzívnu starostlivosť. "Vedieme osobný rozhovor s každým klientom - prídeme za ním kamkoľvek na svete," sľubuje Molloy. "Žiadne profily alebo fotky - zoznamujeme samotných ľudí, je to veľmi osobné," hovorí globálna riaditeľka Berkeley International.
Vyzerá to, že jej stratégia funguje. Spoločnosť už má osem pobočiek po Európe a chystá otvorenie ďalších štyroch v Los Angeles, New Yorku, Hongkongu a Singapure. Molloy si sľubuje, že kvôli vysokým očakávaniam, budú ľudia ochotní cestovať aj väčšie vzdialenosti. "Niekto zo Ženevy rád pôjde randiť do Dublinu. Ľudia budú cestovať, aby dostali, čo chcú," tvrdí. Ten najdrahší registračný balíček zahŕňa teda aj globálny servis všetkých pobočiek, psychologické profily a tiež oddaný servis od samotnej riaditeľky Molloy.
Otázka úspešnosti podnikateľku nazaskočí. Medzi 18 a 28 rokom klient úspešne stretne partnera v 90 percentách. Ďalej čísla ľahko klesajú. Medzi 60 a 80 rokom sa zoznámi už len každý druhý. Za posledných 12 mesiacov počet klientov agentúry vzrástol o necelých štyridsať percent. Konkrétne mená Berkeley International neodhaľuje, ale medzi svojimi klientmi údajne má verejne známych riaditeľov a manažérov, priemyselných miliardárov a ďalších veľmi prominentných jedincov.
Ak má niektorý z klientov špeciálne požiadavky na svojho partnera a medzi ďalšími členmi sa taký nenájde, Molloy ho sľubuje hľadať aj v širokej verejnosti. Nezabudne zdôrazniť, že akonáhle už dvaja ľudia sa stretnutím súhlasia, nikdy nejde o bežné rande.
Jolana Rumanová, ihned.cz
StoryEditor