Kanadský rockový hudobník a spevák Neil Young vyzbieral prostredníctvom kampane na webovej stránke Kickstarter, zameranej na získavanie prostriedkov pre nové projekty pomocou príspevkov od veľkého množstva zúčastnených, viac než šesť miliónov dolárov pre svoju rozbiehajúcu sa hudobnú spoločnosť PonoMusic. Tá plánuje predávať vlastné prenosné audioprehrávače a hudbu vo vysoko kvalitnom digitálnom formáte.
Ako v stredu informovala agentúra AP, kampaň sa začala 12. marca a bola uzatvorená v utorok po tom, ako do nej 18.220 podporovateľov prispelo čiastkou vyše 6,2 milióna dolárov, pričom základným cieľom bolo získať 800.000 dolárov. PonoMusic je dosiaľ tretím najlepšie financovaným projektom na Kickstarteri. Youngov prenosný audioprehávač s názvom PonoPlayer sa začne predávať v októbri za 399 dolárov.
Spoločnosť PonoMusic zároveň odštartuje prevádzku svojho internetového hudobného obchodu, odkiaľ si bude možné za poplatok stiahnuť skladby v takej podobe, v akej "po prvýkrát zazneli počas nahrávania v štúdiu". Vysoké rozlíšenie a prirodzený zvuk piesní majú konkurovať stratovým formátom, akým je napríklad MP3. Výraz pono, ktorým 68-ročný Young pomenoval svoju spoločnosť, pochádza z havajčiny a znamená poctivosť.
StoryEditor