Najslávnejší svetoví autori sa teraz snažia svojimi príspevkami osloviť čo najviac ľudí a zvýšiť povedomie o spoločenských problémoch. V rámci projektu Creators for change chcú byť "hlasom pre zmenu", píšu Lidovky.
Vo videách riešia náboženstvo, politiku, rasové problémy, ale aj popularizáciu vedy a techniky.
Nezáleží pritom na tom, kde žijú, akú majú farbu pleti alebo aké vyznávajú náboženstvo. Medzi jedenástimi veľvyslancami Youtube projektu Creators for change sa objavujú moslimovia, kresťania, hinduisti, belosi, černosi aj aziati. Každý z nich má už teraz milióny fanúšikov po celom svete a každý sa snaží svojím originálnym spôsobom vymedziť proti nenávisti, xenofóbii a extrémizmu.
"Pretože nezáleží na tom, aké konkrétne videá robíme; všetci máme dostatočný vplyv na to, aby sme pomohli vytvárať svet, aký by sme si sami priali, "uvádzajú na stránkach projektu. Medzi tvorcami pritom nie sú len ľudí zo západných krajín, ako je Británia alebo Spojené Štáty. Ambasádorom sa stal aj YouTuber z Indonézie, Turecka alebo Spojených arabských emirátov.
"Nie som politik. Som komik. Ale zároveň si uvedomujem, že s fanúšikovskou základňou mám určitú zodpovednosť hovoriť a byť úprimný voči sebe a všetkým. Ak cítim, že je niečo zle, chcem to povedať, "uviedol pre NBC News Hamza Arshad z Veľkej Británie. Ten sa preslávil hlavne sériou videí nazvaných Diary of a Bad Man (Denník zlého chlapa), v ktorých sa snaží zábavnou formou vysporiadať práve s rastúcim extrémizmom alebo násilím gangov.
A slávnou je tiež londýnska blogerka Dina Torkia, ktorú označujú za jednu z najvplyvnejších mediálnych hviezd súčasnosti. Diana sa na prvý pohľad podobá iným lifestylovým youtuberkám. Vo svojich videách rieši životný štýl, kozmetiku aj to, ako správne zladiť všetky kúsky oblečenia. Jediný rozdiel je v tom, že Diana je moslimka, a tak je jej nepostrádateľným doplnkom tiež hidžáb.