StoryEditor

Časopisu Vogue prvýkrát šéfuje muž. Úspešne

07.02.2013, 23:00
Prvé číslo thajskej mutácie módneho časopisu sa vypredalo za pár dní.

 Kullawit Laosuksri, prvý muž na čele časopisu Vogue.

Thajský Vogue je 21. zahraničnou mutáciou pôvodne amerického časopisu, ktorý patrí do povinnej výbavy všetkých módnych nadšencov. Je to zároveň aj prvý Vogue v juhovýchodnej Ázii. A prvý Vogue, ktorému šéfuje muž.

Štyridsaťšesťročný Kullawit Laosuksri nie je vo svete módy žiadny nováčik. V prostredí módnych časopisov sa pohybuje pätnásť rokov a do Vogue prešiel z pozície šéfredaktora thajského časopisu Elle. Jeho prvú, januárovú obálku zdobí fotografia modelky v tradičnej zlatej vysokej korunke. Pre thajský Vogue ju na objednávku vytvoril londýnsky klobúčnik Philip Treacy, jeden z najuznávanejších tvorcov vo svojom odbore.

Laosuksri k svojmu prvému číslu pre denník The Nation povedal, že jeho časopis by mal reflektovať nielen medzinárodné módne trendy, ale aj thajskú tradičnú módu a kultúru a podporovať tamojších módnych návrhárov.

Thajská mutácia časopisu, ktorú vydáva thajská spoločnosť Serendipity Media, má však najmenší rozsah a v porovnaní s ďalšími dvadsiatimi verziami časopisu pracuje i s najmenším rozpočtom.

Dlhá tradícia
Časopis Vogue začal v Spojených štátoch vychádzať pred viac ako 120 rokmi. Časopis začal vydávať Arthur Baldwin Turnure a dúfal, že sa z neho stane predný plátok newyorskej smotánky. Zodpovedal tomu aj obsah časopisu, ktorý sa viac ako módou zaoberal novinkami zo života amerických milionárov. Čitatelia si tak v prvých rokoch existencie magazínu mohli čítať napríklad článkyo správaní k služobníctvu“.

Zlom prišiel po Turnurovej smrti v roku 1909, kedy vedenie magazínu prešlo pod vydavateľstvo Condé Nast, ktoré časopis vydáva dodnes. Z Vogue sa stal rýdzo ženský módny časopis a namiesto elity sa zameral aj na strednú triedu. Pred prvou svetovou vojnou sa Vogue dočkali aj čitateľky vo Veľkej Británii a neskôr vo Francúzsku, kde magazín nedávno oslávil svoje 90. narodeniny.

Dnes sa Vogue predáva v 21 krajinách. Americkú verziu časopisu si v Spojených štátoch kúpi viac než 400 tisíc ľudí, celosvetovo potom viac ako jeden milión. Najviac ide na dračku septembrové vydanie, tzv. Módna biblia, ktorá môže mať 800 strán. O tom, ako vzniká módny návod na ďalšiu sezónu, dokonca vznikol aj film s príznačným názvom September Issue.

Zdroj: www.ihned.cz

menuLevel = 2, menuRoute = style/moda, menuAlias = moda, menuRouteLevel0 = style, homepage = false
16. jún 2024 21:45