StoryEditor

Do módy sa vracia "dojem" luxusu

04.04.2012, 00:00
Autor:
čtkčtk
Kabelka sa môže stať aj dobrou investíciou. V súčasnosti je in najmä retro vzhľad.

Značka Hermés patrí k tým najluxusnejším. Preslávila sa aj nadčasovými kabelkami.

Doby, kedy si žena kúpila jednu kabelku na zimu a druhú na leto, sú preč. Súčasná móda podľa oslovených návrhárov dáva tvarmi a materiálmi priestor ku kreativite, ležérnosti aj nadčasovosti a tento rok na jar navyše žiari farbami. Do kabelkovej módy sa vracia aj obyčajný „dojem“ luxusu, ktorému materiály ani spracovanie nezodpovedajú. Otvára to ale priestor pre kúpu viacerých kabeliek. Drží sa však aj tradícia a kvalita, ktoré sa odlišujú od masovej produkcie. Mnoho žien totiž rado volí klasickú luxusnú kabelku alebo originálny „kúsok“, ktorý vlastnia len ony. Tieto kabelky sú potom aj dobrou investíciou, hodia sa na mnoho príležitostí a vydržia niekoľko rokov.
„Ide o to, čo človeka zaujme. Aby sme si dnes hovorili, čo je módne, to je trochu komické, pretože môžeme nosiť všetko,“ povedala ČTK módna historička Jana Machalová. Kedysi bolo totiž ťažko prijateľné, aby žena vyšla na ulicu bez koženej kabelky, ktorá by neladila s topánkami. Dnes sú moderné veľké tvary kabeliek, priehľadné kabelky odkrývajúce „tajomstvo“ nositeľky, aj kabelky na retiazke, najnovšie vynikajú známe listové kabelky do ruky a kabelky na zápästie. Súčasná móda ale nediktuje. Napriek tomu napríklad stále platí pravidlo, že do spoločnosti a do divadla, na koncerty či plesy sa nosia čo najmenšie kabelky.
„Ženy bohužiaľ v súčasnosti kabelkám venujú málo pozornosti, nepovažujú ich za také dôležité a do spoločnosti si vezmú absolútne nevhodnú kabelku," povzdychla si návrhárka Jaroslava Procházková.
Menšia plocha kabelky podľa návrhárky Daniely Flejšarovej pritom priamo nabáda stať sa šperkom – s výšivkou, s korálikmi, kolážami, z efektných hadích či krokodílích koží alebo laku. „Sú dokonca zberateľskou vášňou,“ poznamenala Flejšarová.
Súčasná kabelková móda sa podľa Máchalovej vracia k retro štýlu, ale v novom prevedení a nových kombináciách materiálov. Kombinuje sa napríklad useň s potlačenou alebo tkanou textíliou alebo s vyšívaným plátnom či s prútím, vyrába sa aj z vysoko leštenej alebo patinovanej krokodílej kože. Dôležitý je pritom nápad.
Vo svojich kolekciách sa k minulosti obrátili aj niektoré luxusné značky, ako je Gucci, Louis Vuitton alebo Chanel. Napríklad tradičný remeselný Hermés sa v jednom zo svojich modelov najnovšie inšpiroval stolnými hodinami z 30-tych rokov a ako neoklasiku ponúka okrem iného aj väčšiu etnokabelu z vyšívaného plátna na spôsob indiánskych ponč a prikrývok.
„Tvary a štýly sú veľmi rôzne. Niektoré zákazníčky majú rady pevnejšie, kufríkové tvary. Iné dávajú prednosť mäkkým vakom. Nosí sa všetko,“ pripustila tiež návrhárka Marie Štorková, ktorá vytvára originálne kabelky na prianie zákazníčok. Záleží podľa nej na žene, koľko chce investovať. Zaujať vraj musí tiež interiér kabelky. Zákazníčky si tak môžu napríklad do podšívky alebo priamo na vnútornú kožu kabelky nechať vyšiť svoje iniciály.

Herečka Michelle Williams si na tohtoročné Oscary vybrala ružovú listovú kabelku.

Natalie Portman k vintage šatom skombinovala jednoduchú čiernu minikabelku. 

menuLevel = 2, menuRoute = style/moda, menuAlias = moda, menuRouteLevel0 = style, homepage = false
26. apríl 2024 20:46